Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 2795 ggr
davidia
0

om höns.

hej.

nu undrar jag hur gammla höns och tuppar kan bli,hoppas att det är nån som vet.

mvh anna

*L*
0

jag tror att dom blir ca 6-10 år men jag vet inte säkert

Faxlin
0

Är det någon som säkert vet åldern på höns? Jag har till och med letat på nätet, men inte hittat svaret. Någon av er som har eller har haft höns som vet.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

davidia
0

det kan ju vara roligt att veta,så man inte går o köper höns som är 5 år.så dör dom dagen efter…….inte så roligt

mvh anna

Faxlin
0

SkrattandeKöp kycklingar då vet du att de lever ett tag. Nej, men skämt och sido. Det skulle inte vara roligt.
Så, någon som vet: Hur gamla blir höns?

Audiatur et altera pars

davidia
0

jag köpte hönor i höstas som föddes i sommras,jätte söta minihönor,svarta o ludna.hahahahha,fast bara tre stycken

Faxlin
0

Ja men då vet du att de lever ett tag till i alla fall. Undrar om det är skillnad på dvärg och vanliga, jag menar med åldern.

Audiatur et altera pars

davidia
0

ja du ,jag har ingen aning….jag skulle beställa fler ägg till våren men det är så tråkigt för det blir ju mest tuppar,och det har jag ju två redan.

*L*
0

Jag ville köpa en mysk ank unge för min veckopeng men det fick jag inte:( fast jag sa mysanka det lät bättre

-eM-
0

Höns är fertila i minst 6-7 år. Så sen börjar dom säkert säga hej då.

davidia
0

ok,tack så mycket!!!

mvh anna

Therese-jhfd
0

Ohhh, höns… Glad Det skulle jag också vilja ha.

Det verkar vara så mysigt att kunna gå ut och hämta in ägg från egna höns som inte behöver sitta i små trånga burar och må dåligt.

@nn@ - Kan du inte lägga upp lite foton på dina höns så vi får se?

davidia
0

jo det ska jag försöka att ordna.ja nu väntar vi på att våren ska komma så det blir lite varmare så får vi se om det kommer några ägg ifrån våra mini höns.dom äggen är ju så otroligt små.

trollet85
0

Ja har Dvärg kockin =) som e små me ludna fötter!

davidia
0

det är sånna jag med har.dom är så grymt söta och små.när man håller i dom så känns  det som man bara har fjädrar i famnen.hihihi

tessa
0

#13 och #14: Har ni inga bilder på dessa ludna ting, som ni kan lägga upp här? =)

Ni som har höns, "hur har ni dom" så att säga - hur bor de osv..?? *nyfiken*

Mvh fröken vegan som vill bo på landet med massor av (oönskade) djur Räcka ut tungan

Faxlin
0

Ja, vilken super idee Tessan, klart vi vill se bilder på era fjäderfän. hihi

Audiatur et altera pars

davidia
0

vi har byggt iordning ute.som ett isolerat rum åt dom med en gång ut åt dom till den så kallade hagen.så har dom några värpreden och några pinnar att sitta o ligga på och i.och nu på vintern så har jag också ett värmeelement åt dom.

Faxlin
0

Har du inga kort på dem? Vill se bilder på dem ju. hihi

Audiatur et altera pars

davidia
0

ahahah.jo jag kan gå ut nu o ta nån bild på dom.

Faxlin
0

Vad roligt, ser fram emot att få se dem.

Audiatur et altera pars

tessa
0

#17: Låter mysigt..! - kan de gå ut och in som de vill, eller är de ute vissa tider och släpps in?

Kul med bilder, alltid kul med bilder! =)

davidia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nej dom får bara vara ute på sommaren eftersom det är för kallt just nu,jag har rpovat men jag fick gå ut o hämta dom för det var för kallt.här kommer en bild på ena tuppen vi har

davidia
0

här kommer det på en dvärg höna

davidia
0

här kommer en till.

Faxlin
0

Vad ståtlig han ser ut. Hon var ju riktigt söt ju.

Audiatur et altera pars

davidia
0

det är nog nästan den största tupp jag sett.han når oss upp till midjan,han brukar vilja ha sambons nycklar som han har där.

Faxlin
0

haha, undrar vad han ska med nycklarna till. hihi

Audiatur et altera pars

davidia
0

hahah ja du det kan man fråga sig.vi har även en liten mini tupp men han ville inte vara med på bild.

trollet85
0

här kommer de lite bilder från mina höns =)

alla hönsen (tror alla fick plats) två ligger i redena =)

davidia
0

va stort utrymme.har du använt hela ladugården ahahaha.jag har ju inte så många.3 hönor o två tuppar bara…men jag ska samla till sommaren igen

trollet85
0

tyckte de kunde va lite kul o visa äggen oxå=) vi har en "vanlig" höna hon värper gröna ägg fast i nästan vanlig storlek. så här är bild på äggen, de minsta ägget va de första som våran egenuppfödda kyckling la=)

trollet85
0

utrymmet där inne e rätt stort, dom som bodde innan oss hade ca 30 höns. men vi har gränsat av så som har bara halva utrymmet.

tessa
0

Vad kul hönstråd detta är! Kul med bilder också! =)

Måste bara fråga er hönsägare eftersom detta med fågelinfluensan är ett så hett och aktuellt ämne - är ni rädda för fågelinfluensan? - eller snarare, är ni rädda för att era höns ska riskera att smittas?

davidia
0

nej jag är inte ett dugg rädd.hönsen har ingen kontakt med andra djur som kan ha den smittan.så jag vet inte hur dom skulle kunna få den..

Faxlin
0

Va häftig bilden med de tre äggen var. Vilken skillnad i storlek.

Audiatur et altera pars

trollet85
0

#33 ne ja e inte heller rädd för simttan, vi lät våra höns va inne ca en vecka innan larmet kom, då vi fick vårar egna första kycklingar o lät då alla va inne så de inte skulle dra på dom små =) 

Men vi funderar lite på om vi ska ta bort dom i sommar om man fortfarande inte ska ha dom ute så. Vintertid fryser dom ihjäl ute men på sommaren tror ja inte dom vill sitta inne o glo.

Fredde
0

Jag håller med #33 det här var mig en kul men liten ovanlig tråd Skrattande Den enda erfarenhet jag haft av höns/tuppar var att våran granne i stugan en gång hade en galen tupp men den försvan spårlöst när föreningen hade grillfest.

KerstinP
0

Det va roligt att få se bilder av hönsfåglar här på illersajten. Lägger ut en bild på katten Gustav.hönan Mona och tuppen Rolf.

KerstinP
0
Faxlin
0

#37. Nej stackars tupp. Vad rått av dig, så försvann han när ni hade grillfest. *Asg*

Kerstin, vad fina de var, tuppen och hönsen. Tycker om de som är spräckliga.
Appropå höns så var det en tant med på JAy Lenno show förra veckan hon var berömd för att hon hade gjort första hjälpen på en tupp och återuppväckt den. hennes brorsa hade påpekat att det var lite oinsamt att hans syrra var tvungen att hångla med en tupp för att hamna på tv. Men vad sjutton det var ju i USA, där har de väl gjort galnare saker än så för att hamna i tv rutan.

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

haha vilken kul tråd och vilka fina bilder! Glad

Katten som var med på samma bild som tuppen och hönan? Är han kompis med dom?? Ja menar om han låter dom vara när dom e ute och pickar? Måste vara en väligt snäll kisse i så fall Glad

Men jag håller me dej Åsa i USA gör dom väl vad som helst för att få vara med på tv.. Blir snart inte förvånad över nått!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Shelby
0

Just i detta ögonblick kläcks det kycklingar i köket, det piper och håller på… (äggkläckningsmaskin) det har blivit typ 10 st än så länge…

Faxlin
0

Oh, betyder det att vi får se bilder på kycklingar här inne snart då?

Audiatur et altera pars

Shelby
0

Jag vet inte, jag tycker inte att de är så roliga. sitter typ och tittar, sover, äter/dricker, skiter, piper, sover osv osv osv… Roligare med ronja som när jag kom hem idag tyckte att jag var tråkig och gick och lekte med min bror, snacka om att känna sig dissad!

Faxlin
0

haha, ja inte kan man jämföra kycklingar med en iller. Fast de är ju så ulligt, fjunigt söta ju. Tycker jag i alla fall. hihi

Audiatur et altera pars

davidia
0

ja jag hoppas på att hönsen vi hämtade i höstas ska lägga sig o ruva.men ännu har vi inte sett till ett enda ägg.men det kommer väl när det blir varmare ute.

Madde
0

Brukar inte höns ruva året om?? Eller är det jag som är helt ovetandes. Skrattande 

Eller har det med att hönsen percis har kommit till er??

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

davidia
0

jag vet inte.dom är ju födda i sommras så jag vet inte hur lång tid det tar innan dom kommer igång..