Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 664 ggr
[Domina666]
2013-06-20 12:25
2

Lustigt..

Hur snabbt man skaffar sig ovänner här inne hahah.

Var medlem e d 3 dar o kan knappt sidan eller inte koll på var jag är "missat o skrivit iller inlägg i råttfokus"  blev jäkla liv, vet inte ens hur man tar bort inlägget.

Folk blir snabbt otrevliga o det pratas om yttrande frihet men tydligen inte, e livsfarligt kommentera andras inlägg. Bara för man kanske inte tycker det samma så tom sid värdar blir otrevliga. Man känner sig så välkommen eller hur…

Jag e nog inte enda som råkat ut för detta. Sen påstå det är jag som provocerar säger ju bara hur jag haft det med mina djur. O tro mig jag har haft det mesta. Sen tar jag hand om alla skadade djur från det vilda osv. Man har haft många trevliga upplevelser av vilda djur, dom kan bli hur goa som helst.

Jag behöver inte tycka som alla andra o har min egen åsikt, det kan ingen ändra på. Avvaktar ett par dar och får se om jag ska ens stanna kvar.

Blev medlem då min iller haft lite bekymmer jag inte va så insatt i och man kunde inte följa en tråd utan medlemskap, fick många bra svar "tack till alla dom som kommentera" och som berätta sina erfarenheter. Hon mår nu bra o behövde ingen veterinär vilket nog hade gjort henne sämre pgav fel behandling.

Så med detta avslutar jag och önskar alla en trevlig midsommar o fortsatt helg.

Torreador
2013-06-20 12:31
3

Jag vet precis vad du menar…. Här på iFokus tycker jag att stämningen oftast är bra till skillnad från många andra forum. Men självklart finns tjurpickarna även här men man får bara ignorera dem.

Antagligen mår de bra av att spy ur sig galla över andra så man får väl se det som att man gör en god gärning ;-) haha. 

Stanna kvar och njut av alla goa folk här och skit i de andra. 

Så gör jag!

Kram

en annan djurtok

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

jossa5
2013-06-20 12:33
1

Himla synd att det råkade bli så! Nu vet jag inte vad du skrev, men man ser ju oftast ganska fort om det är ett inlägg som hamnat på fel sida! Och då är det väl bara att säga det, på ett vänligt, eller iaf inte otrevligt sätt.

Men håller med #1, stanna kvar och hitta trevliga folk på andra sidor, som här på iller, då du har iller. :)
Själv sitter jag på hamster, och där är det för det mesta bara trevligt! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Kaiia
2013-06-20 20:10
1

Det kan nog vara så att det blir sur stämning om du säger felaktig fakta om hur man håller råttor när en som inte kan ber om hjälp. Och sen dessutom kläcker ur dig hur du bara har råttor till foder och tar dåligt hand om dom. Då är det klart det blir dålig stämning -.-

Jag tror inte folk här inne skulle bli jätteglada om du sa att illrar mådde bäst i trånga burar, och att du föder upp för päls.

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

[Domina666]
2013-06-20 21:58
0

har aldrig tatt dåligt hand om nått av mina djur oavsett va d e för några tom tatt hand om skadade rådjur, räv, fåglar, o överkörda djur så kom inte säg hur jag tar hand om mina djur när du inte vet nått om mig.

Om folk tar saker på fel sätt är det deras problem.

[Domina666]
2013-06-20 21:59
0

eller hur torreador det är så man får göra ;)

[Domina666]
2013-06-20 21:59
0

har me haft hamster mysiga små djur :) ja va har jag inte haft hehe

Kaiia
2013-06-20 22:03
0

Nej, du hade bara hundratals råttor i burar med blandade kön?

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

[Domina666]
2013-06-20 22:06
0

räcker ha 10 råttor 5 honor 5 hanar o vips har man hundra o jag hade honor o hanar för sig när dom INTE skulle paras o honor i egna hanar i egna. men va gör du här o gnäller nu? håll dig till ditt forum om du inte kan säga nått annat.

[Domina666]
2013-06-20 22:11
1

HAHAHAH bondmoran cool blogg jag garvar på mig :D räcker läsa rubrikerna hehehehe…är själv bonde me getter o kor, hund, katter, illrar, ödla osv hehe good work:)

Clementinbarn
2013-06-20 22:29
2

Man får vara och skriva i vilket forum man vill sålänge man beter sig bra och håller sig till reglerna i dom olika forumen som finns. Och med sitt egna vett så brukar man förstå vad man bör låta bli att skriva, på så vis brukar man kunna låta bli att bli osams med folk på forumet. :) Och ibland finns det folk som blir sura oavsett vad man skriver, men bara skit i dom då :)

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

[Domina666]
2013-06-20 22:32
1

så sant så clementin :) insåg förut hur många olika forum d finns o glömmer när man går in läser nått så glömmer gå tillbaka till iller haha men har nu koll på i hörnet vilket djur som finns där :P

zickan
2013-06-21 03:04
8

Fast nu tar du väl ändå i onödigt mycket dominina666. Utav en del från din text i detta inlägg antar jag kommer från ett fel inlägg på råttor som du flipprade ut över. En medlem på råttor iFokus skrev bara en kort informerande rad om att du hamnat på fel forum och borde skriva på iller. Varvida du frågar på var du hamnat. Vilket du fick svar på. Sedan frågade du hur man raderade ett inlägg. Varvida sajtvärden erbjuder sig göra detta åt dig och då blir du förbannad, börjar svära och tycker helt plötsligt alla är otrevliga. 
Önskar du bli påmind om exakt vad som står i tråden kan jag skicka över allt till dig. Jag tror du tolkade de som svarade dig lite väl fel vilket är mycket tråkigt. Speciellt när man kommer in hit och ser att du verkar ha fått mer av liknande bemötande från annat håll.

Blir  nu inte förbannad igen. Men för att slippa misstolkas och låta mer otrevlig än vad du kanske inte är. Så skriv inte fan, förbannad, jävlar i varje mening. Läs igenom det du skriver innan du publicerar och om du är upprörd så kan det va bra att luta sig tillbaka och läsa igen det som skrivits. På så sätt minskar missförståd, misstolkningar och du lär bli mindre upprörd. Det är jätte svårt att veta på vad folk menar med vissa meningar och är man ny som lite skärrad av att ens iller mått eller mår dåligt. Så är det enklare att känna sig mer sårbar och tolka saker värre än de är.

Skönt att det gått bra med din iller :-) trevlig midsommar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Torreador
2013-06-21 08:14
0

Kul att du hittade in till bloggen :-) Vad har ni för kossor?

Och jag håller med om att ALLA bör ha ett vårdat språk och en god ton på forumen, även om man känner sig påhoppad så är det bättre att svara vänligt än att dra igång ett gräl.

Så gör jag i alla situationer :-) Det hjälper aldrig att vara otrevlig och det önskar jag att alla kunde ta till sig både på forum och i verkliga livet :-)

Kram på er allihop!

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

[Domina666]
2013-06-21 10:16
0

grejjen e hon redan börja i en annan diskussion och inte mitt inlägg sen fortsatte hon i nästa bara så allt e inte me där.

BONNMORAN hehehe vi har angus, highland caddle osv blandade raser e ca 2000 djur allt som allt ( vi bara jobbar med dom ) är ranch drift :) me cowboys o lasso o hela köret hehehe.

Stephanie
2013-06-21 10:23
2

Men det är väl inte konstigt att folk reagerar när du börjar prata om hur många råttor din boa äter, på ett forum för råttälskare?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Domina666]
2013-06-21 10:32
0

för et första visste jag inte ens om alla dessa jävla forum blev medlem då en kompis tipsa att d va iller forum men glömt nämna allt e i ett.

O oavsett så e d naturens gång ormar äter råttor o möss d va inte för o mena annat men att dom tar åt sig på fel sätt e deras problem.

Stephanie
2013-06-21 10:37
1

Jag citerar: "Folk blir snabbt otrevliga". Inte undra på?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Domina666]
2013-06-21 10:40
0

O då jag hade ormar o råttor detta va för ca 8 år sen då va det inte olagligt hahahaha. Då borde d va olagligt ha råttgift o råttfällor i husen.

JossanH
2013-06-21 10:55
7

#18 du får ta och vårda ditt språk här inne. iFokus är en samling av flera olika forum, är man bara inne på iller.ifokus så kan man inte hamna på något annat forum om man inte själv väljer att klicka sig vidare. Nej, det är inte olagligt att utfodra orm med gnagare men de ska vara avlivade vid tillfället då man inte får utfodra så att det finns risk för lidande hos bytesdjuret. Detta har, så vet jag vet, gällt längre än 8 år. Nu kan jag ha missförstått dig då det är lite luddigt skrivet. Det kan dock vara klokt att inte skriva provocerande inlägg om råttor och möss som foder på ett råttforum utan då kanske välja ett orm/reptilforum istället.

Sajtvärd på Iller.ifokus