Tipps
Här kan ni skriva tipps om vad man kan skaffa till illrar. och vad man inte ska skaffa till illrar…
har lite bråttom..men jag kan iaf skriva en sak man INTE skall skaffa till iller:; Billig kattmat så som friskies, whiskas, willys etc, livsfarligt!
filtar, handdukar m.m. ja allt som en iller kan ligga å gosa i =)

tack för tippserna .. jag är glad för alla tipps jag får å som andra kan ta del av .. jag har intehaft iller men min pojkvänn har haft .. men jag försöker å få tipps av er power girls and boys

Bollar som låter älskar mina älsklingar! =)

ok vad är de för matrial bollarna ska vara i för de är väll vissa matrial som inte illrar ska ha

Jaa, inget av gummi eller mjukplast.. inte heller skumgummi.. Se upp med pipisar och sånt! Det är väldigt tugga-och-äta-bitar-av-vänligt..! Våra tuggar även på tyg ibland, så här får vi se upp med vissa mjukisdjur och sockar! Man måste också se upp så inte leksakerna lätt kan gå sönder på nåt vis, typ att bollar kan dela sig så det ramlar ut "skrammel" och så.. Så det är mycket att tänka på :P
Leksaker i gummi är farliga för iller. De kan tugga sönder dem och bitar kan fastna i magen. Illrar gillar ju att bita på det mesta som är av gummi eller andra material i liknande konsitens.
Klosax är bra att ha till illern och en sele med koppel så ni kan gå promenader. Flera kattlådor att ha i lägenheten/huset. Mat- och vattenskål… Men sådana här saker har ni kanske tänkt på redan?
En transportbur är jättebra att ha, när man ska till veterinären eller åka bil och buss med illern.

tack .. jo jag köpte koppel å sele i dag.. å transportburarna är klara ..å vi har köppt tre toaletter . de är i en två jag å jocke bor .. men vi ska flytta till en trea snart.. å maten ska vi köpa på fredag.. nu fattas de bara att jockes bil blir klar så jag kan hämnta dom små änglarna =)
#9 kanske bra om ni skaffar fler lådor…jag bor i en etta och har 12 stycken ;)

Klotång (inte den mesiga sax-modellen) är mycket användbart, för att inte säga nödvändigt.. sedan är det även bra att ha ett litet "apotek" med grejer ifall något händer. Finns en artikel om detta.

Ngt som ja tycker funkar väldigt bra att ha i lådorna är träpellets! Tar bort lukt väldigt bra!
Lättare att få tag på under vinterhalvåret iof…men har allt mitt lilla förråd…