Vetegroddsolja
Hej!
Tänkte på det här med mängd vetegroddsolja utan att överdosera! Det är ju så himla gott så jag undrar om någon vet hur ofta och hur många droppar man kan ge en hane på ca 1,7 kg. Det är ju väldigt koncentrerade vitaminer i det… Och fungerade perfekt vid kloklipp! Undrar om han märkte att vi klippte klorna :S
Man ska nog helst inte ge mer än ett par droppar olja per dag. Jag har alltid kört på att ge mer groddolja vid vissa tillfällen (kloklippning etc) för att sedan inte ge något på nån vecka eller mer.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag ger dem ett slick var på burken innan jag går och lägger mig. Inte alltid att det blir varje dag, men oftast. Sen ibland innan jag åker till jobbet, för de inte ska bli ledsna när jag är borta så länge, och vid kloklippning blir det någon droppe på magen.
Så kanske 5 droppar var en dag med alla sakerna inkluderat, men oftast så får de inte mer vetegroddsolja samma dag som det har varit kloklipp, så egentligen 1-3 droppar kanske.
2-3 vid morgon och kvälls-slick.
Och 1-2 droppar om de bara blir på kvällen.
Sen om det är lagom eller för mycket har jag ingen aning om :P Det är bara så det blir.
golf.ifokus.se

Bra! Då vet jag att jag inte ger för mycket i alla fall! Han får några droppar varannan dag kanske :)
2 slick varannan dag?? är de bra tro?
Jag brukade ge en speciell grädde, minns dock inte vad den hette nu, någon här vet säkert vilken jag menar men det var något som inte skulle vara någon fara att ge lite för mycket av. Brukade lägga lite på magen när det var dags för klo-klippning.
#4 inga problem alls :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Melwin överdoserar nog vetegroddsolja nu, för han tar sin medicin med det. Lyckas jag få ner hela tabletten så får han lite efter för att få bort smaken. Råkar han bita sönder den så spottar han ut den i småbitar och då måste jag dränka den i vetegroddsolja så han förhoppningsvis skickar upp den.
golf.ifokus.se
#7 tar han en hel tablett per dag? Ger du 1 ggr per dag eller vid 2 tillfälle ? Ger du en hel per dag vid 1 tillfälle så prova istället att ge en halv morgon och en halv kväll. När illrarna är sjuka kan man gott överdosera olja tycker jag :) lite gott ska dom allt ha i det sista :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Han får en halv morgon och kväll. Skulle öka till en hel morgon och kväll när han blev sämre tyckte veterinär nummer 3.
golf.ifokus.se
#9 det låter ju bra :) Jag tycker att det var lättast att ge en fjärdedel åt gången och ge i vitaminpasta för då kände iaf den illern jag gav då ingen smak alls utan svalde det helt :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag tar in ett finger i munnen och håller den öppen sen trycker jag ner tabletten i munnen långt bak så han inte biter sönder den. Lyckas kanske varannan gång. Var lättare i början för då åt han vetrimoxin så då var det bara att trycka ner tabletten i den sörjan så åt han upp det utan klagomål :) Nu när han biter sönder den så den blir någon slags vit vetegroddsoljegegga så tar jag det på ett finger och kör in i munnen och stryker av det långt bak på tungan.
golf.ifokus.se