Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 519 ggr
Fluffpuff365
0

Buss?

Kan illern åka med på bussen? Hundar får ju och de åker på en "halv" biljett. Gäller det även för illrar. Någon som vet?

Jenzan
0

Ingen aning men man får ju åka med katt/hund/kanin så då borde iller gå. Dom har slutat tagit betalt för hund nu =)

Fluffpuff365
0

Jasså? Haha okej. Har inte superkoll på hundar och buss ^^ Man kanske borde ringa bussbolaget som kör här i området :)

Fluffpuff365
0

Allmänna resevillkor:
**Djur
**3.18 Resenär får inte medföra giftiga djur eller djur som kan vålla obehag. Pälsdjur skall placeras längst bak i spårvagn eller buss, och vid sammankopplade
spårvagnar, i vagnen längst bak. Ledarhund och signalhund får vistas i främre delen av spårvagn och buss. På fartyg skall pälsdjur resa på styrbords (höger) sida i salongen eller utomhus på däck. Djur får inte placeras på sittplatser.
3.19 Resenär som medför hund skall hålla hunden kopplad. I varje tåg, spårvagn eller buss får högst en hund färdas, såvida inte annat medges för visst tåg, spårvagn eller buss. Två hundar får dock medföras av en och samma resenär. I vissa tåg, spårvagnar och bussar kan förbud mot medförande av hundar råda.

--- Nu vet ni alla vad som gäller ;)

_Ty_
0

vad jag vet så får man ta med sig iller på buss. Har åkt många gånger med Lillen då vi bodde i lund. de va inga problem :)

halv biljett för hund?
Fy va bull. i lund å där e de helt gratis :D
LYXIGT!

Fluffpuff365
0

Mjo, men här höjer de priset på biljetterna hela tiden. Trots att kommunen vill att man hellre tar bussen än bilen. Dumma människor som vill tjäna pengar på att alla ska vara klimatsmarta. :@!

Är rädd att om jag går på bussen med illern så kanske busschauffören vägrar…

[jenkass]
0

jag "tjuvåkte" med toxi innaför jackan en gång :P

Fluffpuff365
0

tjuvåkte? Fick du inte annars eller är du lika feg som jag? Funderar på att också göra så… Pinsamt om om han börjar röra sig under jackan när jag betalar^^ haha

[jenkass]
0

jag var väl lite feg oxå men det var vinter ute och hon hade somnat innanför jackan när vi var ute och gick, ville lixom inte vräka upp hela magen å visa henne :P

Fluffpuff365
0

Ne jag förstår det. Hehe då hade du väl tur att hon sov :)

babsan
0

Jag åker buss å tåg titt som tätt med alla mina djur, betalar inte extra å dom säger inget =) fast i bussarna måste man ju sitta så långt bak som möjligt då den främre delen är allergivänlig :)

[jenkass]
0

#10 har du dem i koppel då eller transportbur?

Fluffpuff365
0

Man borde ju inte behöva ha transportbur egentligen… Hundar har ju inte det …

babsan
0

#11 olika men oftast i bara koppel då vi brukar ta promenader på stan :) dom säger aldrig nåt :)…

ferretgirl
0

Jag har åkt med både hund, katt och iller, den ända jag fick betala barnbilljett för var min hund. Både katten och illrarna har åkt gratis då dom har suttit i en transport

TizzeTazz
0

Här i Eskilstuna är det gratis, jag brukar gå med Älva i famnen när ja petar i busskortet, o typ alla stirrar haha, samma sak om man ska gå till djuraffären o tar med sig Älva, då skikriker dom om att det är en iller på stan, bär henne såklart, är så rädd om henne så jag vågar inte ha henne nere :) o hon är så pösig, ligger o sover här i mitt knä :)

UlrikaD
0

I Göteborg är det helt ok att åka med iller vare sig den sitter i knät eller i transportbur. Vi åker ofta buss och spårvagn utan problem. Förutom alla som ska klappa då förstås.Flört

P.s ett lite tips är att se till att de har kissat och bajsat innan.Generad

TizzeTazz
0

haha ja! jag råkade ut för det, men då hade Älva o jag åkt buss i ca 2 timmar, det var nu i tisdags då jag hämtade henne, o då 10 minuter innan vi va hemma så kissa hon på min fina svarta klänning xD

[tiiia]
0

jag åkte buss med dior och då bwhövde jag inte betala något extra. han satt i min famn så snällt och tittade ut genom fönstret :)