Djur på loft
Hej!
Har precis flyttat in i en ny lägenhet, en större trea. Till min glädje är det ett stort loft tillhörande en stege upp. Det är lite knepigt att skriva ut måtten då det är lite olika former där.
Kort sagt kan man säga att det är 3M djupt och 2,8M långt. Men lite olika former där som kan delas upp i 1M långt, 3M djupt eller 2,8M långt, 1,57 djupt. Problemet är att det endast är 96cm högt.
Vissa svårigheter men spännande mått tycker jag.
Då jag älskar att alla djur och vill att de ska ha ultimata förutsättningar undrar jag lite om man kan ha bra förutsättningar för något djur där? :)
(Då det inte finns något gemensamt forum för alla djur? Kommer inlägget läggas på fler sidor) stort tack för tips, ni är bäst!
Man får hålla illrar på små ytor (5 kvm är minimum) men antagligen kommer man få en väldigt understimulerad, apatisk, ledsen och/eller bitig iller om man håller den på en sådan liten yta (särskilt utan artfrände).
Illrar är nyfikna och sällskapliga djur såsom katter och hundar. De är dock mer krävande än katter (som jag växte upp med) som om man har otur kanske aldrig blir helt rumsrena eller bitfria. De är dessutom grytdjur så de kan gräva ur krukväxter och stoppningar*.
*Jag och sambon hittade en iller i sängbotten (hon hade krafsat sönder tyget). Så hon fick inte vara i sovrummet tills vi hade spikat fast plankor på undersidan. Sedan grävde de ur stoppning från diskmaskinen. Så det blev till att fixa skydd där också.
_No way! Yes way!