Annons:
Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 712 ggr
Ghostling
2020-01-20 13:25

Drar i mig

Min illerhane på 4år har blivit fertil igen efter sitt första chip och har börjat ta tag försiktigt men ordentligt grepp om mina händer och drar iväg mig. Det gör jätteont och han vill inte släppa, fått bända upp munnen och bråkat med han. Han blir inte sur eller något men försöker ta nytt grepp, gömmer jag händerna så krafsar han och tar tillslut i min skjorta. Har detta beteendet något att göra med parningsakt? När jag klappar/kliar han så låter han högt och snabbt med "dookdook" ljud, men inte på bushumör direkt utan försöker slita iväg min hand istället. Han är värsta allvarlig oxå.

Annons:
JossanH
2020-03-11 08:45
#1

Det är typiskt för brunstiga hanar att poppa mycket och de kan få lite dominant beteende pga frustration.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Prince Ferret
2020-05-26 21:46
#2

#1 slutar detta efter brunstsäsongen eller är det "permanent beteende"

illernettan
2020-05-28 13:41
#3

#2 När du sätter i ett nytt chip så kommer beteendet att med tiden gå över och han blir sitt vanliga jag igen 🙂

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Prince Ferret
2020-05-28 17:49
#4

#3 vadr ett chip?

illernettan
2020-05-29 14:06
#5

# 4 Istället för att kastrera en iller via operation kan man sätta ett chip i nacken. Chippet utsöndrar ett kroppseget hormon som gör att brunstperioden hoppas över till chippet tar slut och man sätter ett nytt.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Upp till toppen
Annons: