Annons:
Etikettersjukdomarhälsa
Läst 917 ggr
Pandora22
12/20/19, 11:32 PM

Hjälp, vad dog min iller av?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Min iller dog i början på september och jag mår så dåligt över förlusten. Jag har svårt att släppa skulden jag känner. Jag hittade henne en morgon med ansiktet nere i vattenskålen och det var blodblandat vatten. Hon hade varit död ett tag för hon var stel. Jag märkte att hon var slö dagen innan detta och hon åt inte sin färs så tänkte att jag skulle hålla koll på henne. Såg även att hon inte bajsat eller kissat på 3 dagar i varken köket eller tv-rummet däremot bajsade hon en hård korv som såg lite inkapslad ut på söndagen (på måndagmorgon var hon död) och nu i efterhand hittade jag 2 gröna spyor i grabbens säng. Hon hade bajs i lådorna o badrummet och på andra ställen men ingen av dom var färska iallafall sista dagen innan hon dog. Hon blev 5 år och två veckor. Hon kom o hängde med oss en sväng kvällen innan men hon sov nog rätt mycket sista dagarna annars. Har någon nån aning om vad som kan ha hänt henne? Vill nånstans kunna släppa detta men det är svårt. Tpf

Annons:
Ghostling
12/20/19, 11:37 PM
#1

Förstoppning kanske?

Pandora22
12/20/19, 11:38 PM
#2

Kan tillägga att hon nyligen fått hormonchip och att hon inte brukade äta främmande föremål, hon var inte heller svullen om magen

illernettan
12/21/19, 1:04 PM
#3

Det blir ju bara spekulationer men jag tänker en förstoppning som ingen märkt av. Det kan ju vara en hårboll som satt sig illa till. En av mina illrar togs pga det.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Pandora22
1/1/20, 6:29 PM
#4

Okej tack. Jo är inne på samma spår.

Denna kommentar har tagits bort.
Vxddvnn
1/14/20, 5:59 PM
#6

Pissigt gjort bror

Annons:
Vxddvnn
1/14/20, 5:59 PM
#7
Upp till toppen
Annons: