Annons:
Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 791 ggr
Illern Amadeus
2019-08-06 16:01

Söker stor minst 2 vånings bur till Illervalp

Hej! Har I helgen skaffat en pastellfärgad hane som heter Amadeus. Amadeus är extremt busig, köpte igår en bur från Arken Zoo som mer eller mindre är en stor hundbur, köpte till hängmatta och en hörna som är satt i mitten så där är en extra våning. Märkte snabbt att denna buren inte äns nästan funkar då han kan krypa ut ur vartenda hål. Jag hittade en bur för två dagar sedan som hade två våningar och trappor, grotta och allt. Den kostade 1500:-, kan omöjligen hitta sidan igen, tro mig jag har försökt. Buren ska mest vara till just nu för att lära honom gå på pottan och sen till när jag är borta under längre tid. Förutom det får han lov att springa fritt, behöver detta illa kvickt då han speciellt gillar att tömma sig i min soffa.. Han är 12 veckor så självfallet blir jag inte arg, snarare på förra ägarna i såfall som gav den helt fel foder och inget rått kött eller träning. Så jag behöver en bur helt enkelt, på minst två våningar, hellre hög en bred. Om det inte är någon som har en här kanske det finns nån här som kan länka en sida som säljer en sådan, bur för runt 1500:-? All hjälp uppskattas till tusen! Mvh, Alexandre och Amadeus <3 .

Annons:
Illern Amadeus
2019-08-06 16:02
#1
Illern Amadeus
2019-08-06 16:02
#2

Går inte att lägga upp en bild av någon anledning :/ Står bara "No file selected."

Illern Amadeus
2019-08-06 16:03
#3

Telefonnummer till mig är - 0793136861

JossanH
2019-08-09 20:45
#4

Eftersom det är 5 kvm stor yta som gäller för att lagligt hålla iller här i Sverige så rekommenderar jag istället att spärra av ett rum eller en del av ett rum när du inte kan ha honom lös. Sätt en skiva för dörrhålet in till köket, stäng av hallen eller gör en hel hage i vardagsrummet. Mycket bättre än en bur! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
2019-08-21 07:06
#5

Som JossanH skriver, bättre att avgränsa ett rum. Illern lär sig lättare att hitta vart lådorna är och sedan kan man utöka successivt. 

Att sätta han i bur gör att han bara kommer bajsa var som helst ändå i ren och skär protest och missnöje.

Upp till toppen
Annons: