Annons:
Etikettuppfödare
Läst 693 ggr
santinoangelo
2019-06-24 01:59

Hjälp mig!

Hej! Vill gärna ha svar på lite frågor. Ska man ha en eller två? Kan illern bo ute vintertid? Hur gör man om man vill ta in den då? Går det? Hur ser era illrars hem ut som bor ute? Finns det någon som haft sin iller i balkong? Kan man lära dom att komma på inkallning?

Annons:
JossanH
2019-06-25 22:14
#1

Hej! Här kommer svar på dina frågor. Ska man ha en eller två? De är sociala djur och de allra flesta har ett stort utbyte av att ha minst en kompis. Kan illern bo ute vintertid? Absolut. Men den måste ha ett ställe den kan vara där den kan hålla värmen. Tex ett isolerat bo. Hur gör man om man vill ta in den då? Det går i regel bra. Hur ser era illrars hem ut som bor ute? Mina har små boxar i ladan på ca 2 kvm med tillgång till utegårdar på mellan 6-12 kvm. Finns det någon som haft sin iller i balkong? Förutsatt att balkongen är minst 5kvm stor (som är minsta yta för att hålla iller på), att den är illersäkrad, att det finns ett hus på vintern och inte blir för varm på sommaren så går det. Sedan ska man förstås ha i åtanke att illern kanske inte blir helt rumsren och att grannar kan tycka att det luktar från balkongen om man inte är noga med att hålla rent. Kan man lära dom att komma på inkallning? Inomhus har de flesta utav mina illrar lystrat till sina namn, men utomhus kan de bli för distraherade av annat för att ha tid för att lyssna. Men en del illrar går att ha lösa och kommer på inkallning.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: