Annons:
Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1413 ggr
lina.malin
11/26/18, 5:49 PM

Illerhane söker hem

Med ett tungt hjärta så måste jag tyvärr  hitta ett nytt hem till min älskade Timo. Just nu så har jag för mycket plugg och jobb, och en flytt om ett tag som gör att jag inte hittar tillräckligt med tid för min Timo. Timo är ett år gammal, kastrerad och kommer från en illeruppfödare. Han har en egen mellan stor bur och brukar få springa runt fritt i ett eget rum under dagarna. Han har massa tunnlar/leksaker/täcken/matskålar osv som man utan vidare problem skulle få med! Han behöver ett tryggt och kärleksfullt hem.

Tack för all hjälp i förväg,

mvh Lina!

Annons:
JossanH
11/26/18, 11:12 PM
#1

Vart finns han?

Sajtvärd på Iller.ifokus

illernettan
11/27/18, 2:00 PM
#2

Har du kollat ifall uppfödaren kan hjälpa dig?

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Martin90
11/28/18, 8:35 AM
#3

Hej,

Jag är intresserad men optimalt så har jag inte möjlighet förrns början på Februari att ta hem en iller. 

Bör tilläggas att jag aldrig ägt en iller förut, även om jag snart borde ha en teoretisk examen i iller efter allt jag läst, därför skulle jag helst vilja gå via uppfödaren om det är möjligt.

Ett möjligt alternativ iaf.

Isabelle mattsson
12/2/18, 8:35 PM
#4

Söker han fortfarande hem ? Jag är isf intresserad, skriv gärna sms. 0765859740 Mvh Isabelle

Grodan
12/4/18, 1:05 PM
#5

#0 Hej och välkommen hit. Så tråkigt att du måste omplacera din kille. 

Vore bra om du kunde logga in igen och komplettera med lite uppgifter: 

  • hur fungerar Timo med människor och andra djur

  • vart finns Timo

  • hur är Timo att hantera

  • hur rumsren är Timo

  • vad äter Timo

  • hur ser Timos uppväxt ut (farm/bur/utebur/inneuppfödd/barf-torrfoder/hantering etc)

+ lite foton

Det är alltid lättare att hitta ett superbra hem om du kan informera så mycket som möjligt om din iller.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
12/4/18, 1:05 PM
#6

❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
lina.malin
12/9/18, 6:31 PM
#7

Hej allihopa, jag har absolut ingen koll på hur iFokus fungerar så jag vet inte hur jag kan svara på era kommentarer enskilt, Jag bor med Timo i Leksand, Dalarna. :)

Jag kommer senare lägga upp lite bilder på Timo. 

Jag vet att detta kommer låta dåligt men jag har faktiskt köpt Timo av en illeruppfödare (som befinner sig någonstans i Gävle, jag vet inte mer vad han hette eller vart direkt han bodde eftersom vi möttes någonstans i Djurås en gång) via Blocket.se. Uppfödaren hade ute illrar som han jagade med som fick kullar, och en av dom fick jag sedan köpa. Jag köpte Timo när han var ungefär 2,5 månader gammal, och fick med en jätte stor utebur som han fick bo i utomhus de första två månaderna. Jag tog honom in så mycket som möjligt under dagen och under natten så fick han vara ute. Efter ca 2 månader så köpte jag en innebur som han har nu och sedan dess så har han bott inomhus med mig. Timo älskar att leka, speciellt så tycker han om att jaga fötter,  kattleksaker, eller springa genom tunnlar. Han får torrforder av mig som jag varierar då och då, han brukar få laxolja vilket ska vara bra för pälsen(som han även älskar att äta) och godis i form utav kycklingbitar eller ankbitar ibland. Han är kastrerad. Timo går på kattlåda men är inte helt rumsren. Jag brukar lägga ut "underlag" i hörnen vart han då går på om han inte letar sig fram till en kattklåda. 

Jag hoppas att detta svarar på några av era frågor, Om ni har fler frågor så kan ni maila mig på linamalin99@gmail.com. 

MVH Lina.

Martin90
12/9/18, 7:59 PM
#8

Enklast är att trycka på namnet på den du vill skicka meddelande till sedan trycka på "Skicka meddelande" som står lite till vänster på sidan under rubriken "Profil". Hoppas det hjälper :) 

Fortfarande intresserad men som sagt då är det lämpligast runt mitten av februari och man vill nog gärna träffa Timo först också. Fyll gärna på med så mycket information du kan och lite bilder så ska nog ett bra hem kunna hittas :)

Upp till toppen
Annons: