Annons:
Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 739 ggr
Martin90
2018-11-17 04:17

Valp sökes

Hej alla,

Har försökt få kontakt med några uppfödare men SMS tycks ha gått ur stil numera och jag använder inte facebook så jag provar här.

Har länge letat efter ett lämpligt husdjur för mig och har för ett tag sedan kommit fram till att iller passar perfekt på alla sätt och vis, de vill säga på papper då i alla fall. Ett expertutlåtande skulle inte skada.

Söker en valp (kan säkerligen övertalas till 2) från en seriös uppfödare helst nära stockholm men övriga landet kan funka det med. Inte på stört då, gärna 1 månads framförhållning åtminstånde så man får lära känna uppfödaren lite.

Största kravet jag egentligen har på uppfödaren är nära kontakt både före och efter köpet. Jag har läst på massor men har mängder med frågor och kommer ha många fler, man kommer ju tyvärr bara så långt på att läsa.

Om någon vänlig själ i Stockholmsområdet med iller skulle kunna tänka sig ett litet besök vore detta mycket uppskattat så jag kan få tips, ställa lite frågor och få träffa en liten rackare 🙂

PMa gärna så kan ni också få kontaktuppgifter om så önskas.

Snabb info om mig:

Martin
28 år
Bor i Sundbyberg i lägenhet
Jobbar heltid men har på tok för mycket fritid som behöver fyllas av något

Annons:
JossanH
2018-11-17 16:01
#1

Hej! Kul att du är sugen på iller 😊 Det jag rekommenderar dig är att först och främst besöka någon med iller för att riktigt kunna känna dig för. I Stockholm finns Midnattsolens Illeruppfödning och du kan kanske komma på ett studiebesök där eller hos någon annan som har iller där. Valpar föds vanligen på våren men det kan finnas några tonåringar som inte lämnat uppfödaren än. Jag har en hona som söker hem men hon är egentligen ingen som passar en nybörjare utan är av den mer krävande sorten. Midnattsolen tror jag har en hemsida du kan besöka!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Martin90
2018-11-17 17:46
#2

Joo planen är att först besöka någon, har försökt kontakta midnattsolens per sms men efter ett första trevligt svar så har jag inte hört mer. Även försökt kontakta dashingferrets men den/dom har inte svarat tyvärr. Som ensam nybörjare är det definitivt lämpligast för mig att börja på den enkla fronten, i iller mått mätt, så en snäll och längre än 3 månader uppfostrad av kunnig vore nog att föredra. Troligtvis då en som behöver omplaceras men som ändå har tagits mycket väl om hand. Dock allra helst inte äldre än ett år. Tack så jättemycket för att du svarade 😊

animal-lover
2018-11-17 18:28
#3

Jag som har Raggarillerns uppfödning finns i Västerås, samma som Victoria som har Zickans illeruppfödning och Susan som har Dashing ferrets finns i Uppsala. Alla vi tar emot besök också ☺️

Upp till toppen
Annons: