Annons:
Etikettuppfödare
Läst 1158 ggr
DEBBY
11/2/18, 10:53 PM

Letar uppfödare.

Hej. Vi letar efter 2 illrar. Vi har haft iller tidigare och vi känner av vi måste ha 2 godingar igen. Vår förra fick vi avliva vid 5 års ålder pågrund av sjukdom. Vi är intresserad av vad det finns för uppfödare nu förtiden. Vi bor i kalmar län. Men kan tänka oss att köra längre bit vid bra djur och uppfödare.

Annons:
illernettan
11/3/18, 8:23 AM
#1

#1 Det finns några stycken spridda över Sverige. Det närmaste är nog Murgrönans som ligger på Gotland. Sen finns det Fireflame Ferrets, Norrskenets, Midnattssolens, Dashing Ferret, Raggarillern och Hillbiörns.

För tillfället är det fel säsong på att skaffa just valp då valpar föds på våren/sommaren. Håll utkik även på Blocket, där kan det också hamna lite illrar.

När ni väljer uppfödare gå på magkänslan. Ni ska känna er trygga med uppfödaren. Titta gärna på hur dom vuxna illrarna hålls.

Lycka till 🙂

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

zickan
11/4/18, 9:27 AM
#2

Har en angora hona i Västerås som söker hem. Mest fått strulputtar och folk som haft otur. Och behöver boka av. Nu senaste skulle hämtat i kväll lr morgon. Men sonen blev påkörd. Så jag antar det är aktuell med iller för dom just nu.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

JossanH
11/4/18, 6:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har en liten ivrig hona kvar här hos Vildingarnas Illrar i Östergötland (utanför mjölby). Hon är hybrid med mycket fart i. Den som alltid är först fram men också den som varit mest bitig nu 😅 Hon blir 6 månader den 11 november. Du kan kolla in min sida på Facebook om du vill. Har även en hane från samma kull men han är väldigt vilttypad i temperamentet så han säljs endast till ett hem med mycket förståelse för att han antagligen aldrig kommer bli en framåt och lugn iller utan kommer troligtvis alltid vara nervös och tillbakadragen. Du får ta en sväng till Västerås och hämta Zickans hona och min på vägen tillbaka så får du 2 😁

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: