Annons:
Etikettallmänt-om-iller
Läst 1237 ggr
JossanH
10/5/18, 10:56 AM

Kommande artiklar! Vad tycker ni?

Hej! Vad är ni intresserade av att läsa om? Vi behöver fylla på med nya, uppdaterade artiklar. Vad skulle just du vilja läsa om i en artikel?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
zickan
10/6/18, 5:58 PM
#1

Tror att en foder artikel vore rätt skönt. Vad man skall kika efter vid köp av torrfoder. Guide på vad man bör undvika. Vad som kan va acceptabelt. 
Kanske några tips på dagens torrfoder där ute.  Verkar va en ofta återkommande fråga. 

Finns en gammal artikel på BARF iFokus har jag för mig. Om just utfodra med barf. men i övrigt är det väldigt lite information på just svenska. Också en sak som kan va bra att få fram lite mer lätt läst. 

Sjukdomar/skador. Som vad vi har för något mer runt oss här i Sverige eller risk att få. Sedan utöka vid behov. Behöver inte va något längre. Mer vad det finns. Symptom. Smittovägar. Ev behandlingar. Behov av karantän. Och kanske en egen artikel om kontaktuppgifter/tips på ett par av de bättre veterinärerna som har något hum om iller. 

Uppfödarlistan som finns behöver ett lyft. Många där finns inte ens kvar. 

Hade varit nice att få en mer sammansatt genetik artikel. Standard sakerna hur ting nedärvs. Hur sjukdomar, hjärtfel osv kan nedärvas som vilka kan va både ärftligt som även miljö/kost betingat. Men även lite färg genetik mm. 

Hade varit kul med egna artiklar om färger och illerns utseende. Har mycket på engelska. Men rätt ont om det på svenska. Just teckningar. Färger. Lite vad som finns. 

Tror många skulle gilla lite små artiklar om diverse tips. Typ en tråd om belöning/godis. Vad kan man ge. Vad finns det där ute. 
Även artikel om leksaker brukar va intressant.  Och olika transportburar. Få lite tips och ideer. Både sånt man kan köpa som man kan göra själv. Sätta fart på medlemmarna om att komma med ideer/tips sedan forma till artikel.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
10/6/18, 6:01 PM
#2

Om det finns frivilliga. Är det även rätt intressant att läsa lite hur andra håller illrar. Speciellt de som har iller och andra djur. Hur var det Att skaffa iller eller ta hem hund/katt/smådjur till hemmet med redan iller. 
Hur gjorde dom för att få djuren att acceptera varandra. Hur lång tid tog det. 
Men även kul att ha lite medlemsintervjuer om olika frågor. Sånt är bra för utfyllnad när man sitter lite fast på annat. Eller bara få lite aktivitet och få igång medlemmarna. Eller varför inte ha intervjuer för illrarna. Att man får skriva en liten rad om sin iller efter olika frågor. 
Typ medlem/iller i närbild.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

JossanH
10/6/18, 11:10 PM
#3

Många bra förslag! Kanske du Zickan har lust att skriva någon artikel? 😊

Sajtvärd på Iller.ifokus

zickan
10/8/18, 8:42 AM
#4

Tyvärr ingen tid för det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

JossanH
10/8/18, 9:49 AM
#5

Förståeligt 😊

Sajtvärd på Iller.ifokus

ajanki
10/8/18, 9:54 AM
#6

Håller med Zickan. Som ny illerägare vill jag läsa allt jag hittar om iller. Foderartikel ligger högst på min lista!

Annons:
zickan
10/8/18, 10:57 AM
#7

#5 vi har problem med att få in och få in rätt personal. Smygreklam. Söker personlig assistenter i Västerås för den som söker jobb.. Hehehehe… Däremot har jag kanske kvar lite genetk jag hittat på engelska. För den som kanske vill ge sig på en sådan artikel. Men också det jag gärna försökt skriva om ifall jag får tid.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Grodan
10/8/18, 1:19 PM
#8

Ok, summerar lite och plussar på

  • Foder (torrfoder/barf)
  • Sjukdomar/skador
  • Uppfödarlista
  • Genetik
  • Färger och utseende
  • Belöning/godis
  • Leksaker
  • Transportbur
  • Hur man håller iller
  • iller och andra djur
  • medlem/iller i närbild
  • Hur man bygger en utebur
  • Hur man illersäkrar sitt hem
  • Hur man bygger en grind - vilka olika grindar kan man bygga
  • Hur man uppfostrar en iller
  • Aktivering
  • Gå ut på promenad

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: