Annons:
Etikettallmänt-om-iller
Läst 1098 ggr
JossanH
10/5/18, 10:45 AM

Presentation av medlemmar 2018

Vi kan väl ta och presentera oss för varandra! Gärna med bild 😊 Presentera dig gärna med namn, vart du bor, hur gammal du är, hur länge du haft iller om du har någon och gärna vilka illrar du har. Du får gärna berätta lite om dig själv och dina illrar och bifoga en bild så vi får ett ansikte på den som skriver!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
JossanH
10/5/18, 11:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kallas Jossan, bor utanför Mjölby och är född 1984. Fastnade för illrar när jag var 10 år och träffade iller för första gången. För 15 år sedan, då jag flyttade hemifrån som 19åring, skaffade jag min första iller som var en omplacering vid namn Dexter. Helt underbar iller! Ett halvår senare hämtade jag Pegasus och 2 år efter det flyttade Skit (Triton) hem till oss. Den trion hade jag några år men efter det har det hunnit bli en hel del illrar och till med startat uppfödning. Just nu har jag 13 illrar här hemma men några från kullen i somras ska flytta ut vart det lider. Men det är härligt att ha ett stort gäng som dundrar fram! Alla mina illrar bor utomhus sedan ett par år tillbaka.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Novachan
10/6/18, 12:01 PM
#2

Blir väldigt kort presentation för mig del; 92:a som bor i Linköping som aldrig har haft eller ens träffat illrar. Jag tycker att dom verkar väldigt härliga i sina beteenden och är nyfiken på djurarten. Önskar att någon gång få träffa illrar 🙂

ajanki
10/7/18, 5:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag heter Anette, jag är 55 år. Bor tillsammans med min yngsta son och våra djur. Jag är en stor djurvän och har vinthundar, möss, kaniner och sen i fredags även två illrar 💜 Försökte fota mig och Kendra. Misslyckades totalt 😂men lägger till den ändå!

Grodan
10/8/18, 2:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag kallas Grodan. Har haft iller sedan 1991. De flesta har varit omplaceringshanar. 2005 köpte jag min första valp; Benziller. Sen hade jag några omplaceringar. Bland annat Abbe och HM som var två helt underbara killar. I somras köpte jag valpen Vildingarnas Erigeron. Har planer på att skaffa Erigeron en kompis då han visade sådan oerhörd glädje när han fick träffa två tjejer, i nästan samma ålder, i helgen.

Förutom iller har jag dobbis, möss och råttor samt massa stora fina husspindlar och tyvärr flugor (spindlarna är inte så effektiva…). 

Varit på iFokus sedan 2006 då jag startade mus-ifokus. Bor i Flens Kommun i Södermanland sedan 6 år, men är i själ och hjärta 08…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

illernettan
10/9/18, 2:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag heter Anette och har Hillbiörns illeruppfödning. Jag har varit ägd av illrar sedan 1992 och skaffade min första avelshona under 1999. Har haft ett längre uppehåll med aveln men 2012 började jag om. Jag planerar en kull per år, det är vad jag mäktar med. Har för tillfället åtta illrar i varierande åldrar. Jag är ett stor fan av angora och pastell. Mina illrar bor utomhus året om och jag åker gärna på utställning.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

zickan
10/12/18, 7:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Kallats Zickan sedan högstadiet. Född 84 i Visby. Numer boende i Västmanland. 
Tog min första illerkull 2007 med då inriktning mot pastell och albino. Föddes en oplanerad angora här 2009. Och gjorde mig såld.  Ändrade min inriktning lite under åren. Numer mest semiangora/angora  mot svart, mörk viltfärgad och förhoppningsvis en dag även choklad.  Här bor just nu 6 vuxna illrar mellan ca 1½år-9år
Men har även uppfödning på råttor jag haft längre än illrarna. Och stor kärlek för de lite mer exotiska djuren.  Hemmet delas också med bullterrier, tenrec, snäckor, papegoja. Och en majsorm som skall flytta ett par kvarter.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Upp till toppen
Annons: