Annons:
Etiketter: leksakersovstÀllenburarrum
LĂ€st 896 ggr
Ewelynn
9/12/18, 9:18 PM

Bur till iller đŸ€”

Hej Jag tycker dom flesta burar man kan köpa Ă€r antingen för smala och skitdyra. Eller plastđŸ€”jag Ă€r av Ă„sikten att jag inte har djur i bur mer Ă€n nödvĂ€ndigt men tycker dom Ă€r sĂ„ smĂ„. Eller överdriver jag? Ja klart man kan bygga egen bur. Men frĂ„gan jag undrar Ă€r vad Ă€r mĂ„tten buren ska vara? Har letat men hittar inte de.

Annons:
Sarah
9/12/18, 9:30 PM
#1

Du fÄr inte ha iller i bur med mindre Àn 5 kvadrat bottenyta. Iller Àr inget burdjur.

Ewelynn
9/13/18, 1:13 PM
#2

Min plan Àr inte att ha min iller i bur 24/7 min plan Àr att ha de nÀr jag tex fÄr besök mm eller Àr barnvakt. Och dÀrav min frÄga. Och jag vet att de Àr mÄnga som har burar till sina illrar sÄ de va inget svar utan ett rent pÄhopp. Och de va inte de jag bad om sÄ tack men tel dÀr

Sarah
9/13/18, 1:18 PM
#3

Du fick mÄtten, 5 m2 bottenyta, och hur det blir ett pÄhopp övergÄr mitt förstÄnd.

Ewelynn
9/13/18, 1:23 PM
#4

Sen kan man ju dÄ frÄga sig sig hur de kommer sig att de byggs sÄ mÄnga uteburar. Mm och hur de Àr mÀngder med skissar och burar mm till just iller. Och enligt djurskyddet finns inte de ingen lag utan en rekomendation

Sarah
9/13/18, 2:58 PM
#5

? Ja uteburar Àr ett jÀttebra sÀtt att aktivera iller pÄ. Mina har varit mellan 16 och 28 kvadratmeter i bottenyta.

Ewelynn
9/13/18, 3:02 PM
#6

Anser att du kom med en helt onödig kommentar. Iller fÄr inte hÄllas i bur. Bullshit har kollat upp de i dag och du har helt fel dÀr. FÄr visst hÄllas i bur om dom har allt dom behöver. SÄ dÀr va de lite fel

Annons:
Ameliemunther
9/13/18, 6:32 PM
#8

Man fÄr hÄlla dom i bur ja, MEN lagen pÄ att hÄlla en iller i bur Àr att buren Àr MINST 5 kvm (+1 kvm per iller man "lÀgger till") m.m. men alltid bra med lite exta plats!

Grodan
9/14/18, 11:15 PM
#9

Ewelynn, man brukar avgrÀnsa ett rum om man inte har tillgÄng till trÀdgÄrd (dÀr man kan ha utegÄrd) med grind (nÀt, plexiglas, trÀ etc).


❀ VĂ€rd 4 mus-ifokus - VĂ€lkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❀

JossanH
9/16/18, 11:29 AM
#10

Ewelynn, iller rĂ€knas inte som burdjur. Ingen har skrivit att iller inte fĂ„r hĂ„llas i bur. Du har enbart fĂ„tt angivna mĂ„tt pĂ„ vad som rĂ€knas som laglig yta. Minst 5 kvm Ă€r det som gĂ€ller. I andra lĂ€nder gĂ€ller andra regler och dĂ€r rĂ€knas iller som ett burdjur. Inte i Sverige. Din frĂ„ga i första inlĂ€gget Ă€r vilka mĂ„tt buren ska ha. Du fick ett bra svar pĂ„ det som du av nĂ„gon anledning tog som ett pĂ„hopp (?).. du verkar dessutom tro att du delgett mer information Ă€n du i sjĂ€lva verket gjort i ditt första inlĂ€gg och du kan inte utgĂ„ ifrĂ„n att andra vet saker om dig som du inte skrivit. Men om vi börjar om 😊 Ja, burar som finns att köpa Ă€r för smĂ„ för iller. Det Ă€r i yttersta nödfall som en vanlig flervĂ„ningsbur bör anvĂ€ndas för att hĂ„lla illern instĂ€ngd. I Sverige kallas en sĂ„dan bur för en utstĂ€llningsbur för det Ă€r ungefĂ€r det enda vi anser att den duger till. Jag har en sĂ„dan som jag anvĂ€nt genom Ă„ren om vi tex varit pĂ„ resande fot med illrarna och behövt nĂ„gonstans att ha dom, men jag föredrar helt klart hage framför bur pĂ„ höjden sĂ„ Ă€ven pĂ„ utstĂ€llning Ă€r det betydligt vanligare med hage Ă€n burar nu för tiden. Illrar har större behov av att röra sig pĂ„ större ytor Ă€n pĂ„ höjden. Vill du ha nĂ„got för enstaka tillfĂ€llen sĂ„ föreslĂ„r jag att du gör i ordning ett rum, en klĂ€dkammare eller köper nĂ„gra skivor att spĂ€rra av ett rum med. Det brukar vara bĂ„de smidigare och bĂ€ttre för illern.

SajtvÀrd pÄ Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons:
Â