Annons:
Etikettuppfödare
Läst 1138 ggr
Juicebruden
9/5/18, 12:14 PM

Söker en iller valp ( Hona ) i ovanlig färg. Skåne

Hejsan. Vi skulle vilja köpa en illervalp hona i lite ovanlig färg omgående. Vi bor utanför Helsingborg, så jag hade varit tacksam ifall det finns någon uppfödare i Skåne. Vänligen kontakta mig på telefon 0763-925161. Hoppas på positivt svar. Mvh Jeanette

Annons:
Novachan
9/5/18, 12:37 PM
#1

Vad räknas som en vanlig färg för dig och varför vill du just det? 🙂

Och varför omgående?

Juicebruden
9/5/18, 1:35 PM
#2

HEJ! Jag har en viltfärgad ,samt en pastell.Men vi vill ha en silver el någon annan rolig färg bara för skoj skull.Och det ska vara en valp.Eftersom jag vill ha en nu då mina egna bara är runt 10 v,så därav. Mvh Jeanette 

Hade du någon eller?

illernettan
9/5/18, 6:00 PM
#3

Då får du kika utomlands för att hitta någon. Det närmaste är väl Danmark i ditt falla. Lycka till med ditt letande.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Novachan
9/5/18, 8:02 PM
#4

#1 Nej jag var bara nyfiken. Vore kul om du visar bilder på illrarna du har 🙂

Juicebruden
9/6/18, 7:20 AM
#5

Danmark? Här finns ju en uppsjö av seriösa uppfödare i Skåne?

zickan
9/6/18, 3:36 PM
#6

#5 finns väl ingen seriös uppfödare i skåne?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
illernettan
9/7/18, 2:09 PM
#7

# 5 Jaså, det var mer än jag visste. Dom flesta från Skåne brukar fråga eftersom dom inte hittar någon seriös uppfödare där. Vart har du hittat dom?

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Grodan
9/7/18, 2:26 PM
#8

Den ena annonsören om valpar just nu bor ju i Helsingborg… Fast sist hade hon två viltfärgade kvar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

FerretCrow
9/12/18, 1:12 PM
#9

Samma dag du skriver detta inlägg har du sålt en valp du haft några dagar. Igår la du ut annons på Facebook och säljer hanen. Och samtidigt lägger ut en annons att du söker att köpa en angora valp…. Dom säljes med olika ursäkter som i grunden är helt vanliga valpbeteenden. DU borde helt enkelt lägga ner idéen om att ha iller. Honan du sålde va du rädd skulle skada dina kattungar du föder upp, hanen nu är du rädd ska bita barnbarnen. Förlåt med spelar ingen roll vem du köper valp av så kommer den kunna bitas innan ni uppfostrat den.

Grodan
9/14/18, 1:33 PM
#10

#9 Ok, är det du som är illerpolisen här?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

FerretCrow
9/17/18, 1:06 PM
#11

#10 nej men du tycker det är okej att behandla illrarna man skaffar som det vore en tröja man köpt i fel storlek?

Grodan
9/22/18, 4:34 PM
#12

#11 Just det här är det jag verkligen skarpt ogillar med illerfolk. Den här stilen. Förfölja och idiotförklara folk. Prata skit och vara otrevlig.

Vad gäller din fråga så självklart inte, jag gör inte så, jag anpassar mig efter illern nästan alltid (Hassel var ett undantag då han var så himla rädd för hunden), men jag har å andra sidan tagit många omplaceringar så det är inte svårt. Men jag har många många djurvänner med stort hjärta som sköter sina djur väl och som omplacerar djur ganska mycket. De har sina anledningar. Idag omplacerar folk djur väldigt mycket mer än tidigare. Och även om jag ogillar det accepterar jag det ändå. Jag förföljer inte folk online och pratar en massa skit. Vid vanvård och missförhållanden har vi instanser som tar hand om detta.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

JossanH
9/23/18, 12:48 PM
#13

Jag tycker att det är bra att om någon verkar ha satt något i system tex - skaffa- omplacera- utan att någonsin ge det en chans att andra kan bli varnade så att inte fler illrar åker in i samma karusell. Samtidigt tycker jag att det definitivt kan framföras på olika sätt och istället för att såga någon vid fotknölarna- ge utrymme för personen att förklara sig. Det finns de som verkar ha som fritidsintresse att snoka runt bland andra illerägare eller uppfödare för att leta fel, anmärka, hänga ut osv osv. Och jag tycker också att det är ett himla trist beteende som jag bara ser mer och mer utav. Undrar man något så fråga istället för att sprida en massa saker man inte riktigt vet något om.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: