Annons:
Etikettersjukdomarhälsa
Läst 822 ggr
Illerjossan
2018-04-27 02:43

Frontline? Fästingar det

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla! Jag är Ny användare men har länge läst illertrådarna för att få guidning genom livet med min iller! Nu när jag kollade så finns de lite om hur vida man använder Frontline eller liknande men för loopar. Ture min iller på 1 år fick sin första fästing i dagarna. Med hjälp av en vän som fick hålla honom lyckades jag tillsist få ut den lille (men de va inte lätt alltså). Fästingar verkar sitta hårdare än på katt och hund kändes de som! Min fråga är använder ni något förebyggande mot fästingar på era illrar eller kör ni all naturell och plockar dom när dom sätter sig? Finns de nackdelar för illerns hälsa? Vad skulle ni då rekommendera? Tack för svar! Och tack för all tidigare Hjälp som jag har läst mig till bland illertrådarna😍 Skickar med en bild på Ture

Annons:
Grodan
2018-04-29 19:08
#1

Jag har använt Frontline någon gång, men alla sådana medel går ur illerns kropp väldigt fort och att använda ett preparat varje vecka känns inte så hälsosamt. Så jag föreslår att man håller gräset kortklippt (inte för kort dock, då illrar gillar om det är lite längre än golfbana) samt inte gå med illern i fästingtät terräng. 

(Jag har ingen aning om halsband eller tabletter går att använda på/ge till iller…)

När jag går med illrar så håller jag mig faktiskt på promenadvägar/skogsstigar. Jag går inte ut i högt gräs med dem. Jag har aldrig haft fästingar på mina illrar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: