Annons:
Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1389 ggr
Grodan
2018-04-24 20:02

Era äldsta illrar

Hur gamla blev de?

Vad dog de av?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Bogey
2018-04-26 23:01
#1

Bogey, 5 år 9 mån, levercancer

Imie, blir 8 år den 7 maj, still going strong.

Msekberg
2018-04-28 12:11
#2

Mina blev 7 respective 8 år, den ena dog av alder och den andra av cancer tyvärr.

zickan
2018-04-29 02:07
#3

Nog Ayela från jan i härryda som blivit äldst än så länge. 8 år. Medicinerades rätt länge för lymfom. När hennes kompis fick avlivas lät fodervärden henne få följa med till andra sidan. Ayelas dotter är ännu i livet här hemma. Kiba fyller 9 år om mindre än 2 månader. Kommer bli den äldsta här den dagen hon inte vaknar igen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Grodan
2018-05-20 06:37
#4

Wow, vilka gamlingar.

På nittiotalet när jag var hemma hos en uppfödare träffade jag illrar som var över 10 år gamla. Minns tyvärr inte nu om de kvar kastrerade eller ej…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

LEIF/GÖRAN/ÅKE
2018-06-04 17:08
#5

Leif 4 år, okastrerad, (döv blind men i övrigt helt friskt) från jan i härryda.. köper även blötmat i korv av jan. samma som han ger till sina honor och Gizmo ( den grå hanen och Farsan till mina illrar) Och hans djur är alla friska. några av dom är riktigt gamla. en av hans äldsta honor, och jag tror hon är 7-8 år, fick en enda unge nyligen..  jag var hemma hos jan här om veckan och höll 9 st 3 dagar gamla små tjuvar i en hand !  

" Tamiller ibland kallad frett (särskilt i äldre litteratur), är den domesticerade formen av iller och kategoriseras idag som den egna underarten Mustela putorius furo.[1] Namnet frett anses härstamma från det engelska namnet för iller, ferret (jämför franskans furet), medan furo i det vetenskapliga namnet är latin och betyder tjuv. Tamillern används bland annat för kaninjakt. "

Upp till toppen
Annons: