Annons:
Etikettallmänt-om-iller
Läst 603 ggr
Missfire
2018-04-12 21:02

Lite frågor inför första iller köpet

Har tankar på att köpa mig en iller men skulle vilja ha svar på lite frågor innan jag bestämmer mig helt😊 1) jag har 8 råttor hemma och undrar då om man kan ha en iller i samma hem om man spärrar av så den inte är i samma rum som råttorna eller om den kommer bli stressad och få för mycket jaktinstinkt efter dem eftersom den ändå kommer känna lukten av dem? 2) har en 4 åring hemma och undrar om det är bättre o skaffa en valp eller om man ska ta en omplacering med tanke på att det finns småbarn i hemmet eller ska man vänta tills hon blivit äldre? 3) finns det någon i närheten av Östergötland som man kan få komma och hälsa på bara för att träffa någon i verkligheten innan jag införskaffar mig en egen? Ha det bäst!

Annons:
illernettan
2018-04-16 14:45
#1

#1 Personligen skulle jag inte riskera råttornas väl och ve. Vet att det finns illerägare som har ordnat det bra för både råtta och iller. Men min erfarenhet är att råttor är till för att ätas enligt illern och illern är ett uppfinningsrikt djur.

#2 Personligen skulle jag vänta tills barnet blivit äldre. Mycket hänger på dig som förälder och djurmänniska. Vet att det finns illerägare som har små barn och det fungerar bra.

#3 För att träffa illrar eller skaffa valp så får en vara beredd att resa en bit. Själv finns jag mittemellan Skövde och Törebod. Du är varmt välkommen på besök om det skulle passa.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Upp till toppen
Annons: