Annons:
Etikettallmänt-om-iller
Läst 681 ggr
Elliiez
8/26/17, 5:02 PM

Träffa en iller

Hallåj! Kör en liten chansning här 😅 Jag har länge lekt med tanken på att skaffa en iller när jag blivit äldre (är idag 22). Det är inte aktuellt just nu att ta kontakt med uppfödaren, men problemet är att jag aldrig träffat en iller. Vill träffa en och känna av om det skulle vara något för mej, innan jag ens fortsätter planera i huvudet. Har läst på oändligt om dom små djuren, men fortfarande inte samma som när man träffar en, även om jag är uppväxt med djur. Så jag undrar om det finns någon här, i Uppsala eller Enköping, möjligen Västerås, som skulle vilja låta mej komma och besöka en.

Annons:
Rebellkatten
8/26/17, 7:04 PM
#1

Finns två uppfödare i Västerås, Raggarillerns och Zickans, de är båda väldigt trevliga. I Enköping finns det en hög illrar också, har dock inga själv lägre men känner två av illerägarna och kan eventuellt förmedla kontakt om de inte dyker upp i tråden själva. ^_^

Elliiez
8/26/17, 8:08 PM
#2

#1 Raggarillerns känner jag till :) Visste inte att båda höll till i Västerås.  

 Så det är bäst att skriva direkt till dom alltså? Även om jag inte just nu är intresserad av att faktiskt köpa en? Eller om man lägger en intresseanmälan? Vet inte hur sånt här fungerar, så kanske lite konstiga frågor, haha. 

Tusen tack för snabbt svar! 🙂 Skulle vara supersnällt om du kunde hjälpa mej lite på traven ^^

zickan
8/26/17, 9:43 PM
#3

Bara fråga runt om du vet någon.  Tror raggarillern har valpar nu som kräver lite tid. Vet inte hur mycket tid hon har för besök men värt kolla. Jag har råttungar som skall flytta ut nu och lite pyssel med det som måste fixas och lite annat som ligger och släpar jag måste ta tag i. Men annars välkommen hit med. 
Tror även det finns en tråd här inne som folk skrivit upp sig på. Där man kan komma på besök mm

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Elliiez
8/26/17, 10:42 PM
#4

#3 Skulle uppskatta jättemycket om jag kunde komma förbi på ett besök nån gång framöver :D Har egentligen ingen brådska, då jag inte kan skaffa en förrän jag flyttat till Uppsala igen, vilket jag inte vet exakt när. Tanken med besöket är för att känna av lite :) Testade även i Honey and the Bees innan jag skrev här och fann ingen som hade i nuläget, men blev hänvisad hit till illerforumet. Japp, såg att hon har valpar, så avvaktar nog med att fråga henne tills nån gång i höst :)

Upp till toppen
Annons: