Annons:
Etikettallmänt-om-iller
Läst 866 ggr
Anna_iller
5/22/17, 7:18 AM

Hur hinner ni med era illrar?

På den senaste tiden har det varit så jobbigt att hinna med allt inklusive illrarna. Jag får så dåligt samvete över det. Jag älskar dem över allt annat och vill bara deras bästa. Vi slutar kvart över 3 i skolan och efter det så måste jag genast gå långrunda med hunden rida och plugga. Illrarna bor ute dessutom. Som mest hinner jag typ krama om illrarna och gå ett varv runt kvarteret samt städa till dem. Tanken att det bästa för oss alla om dom skulle få ett nytt kärleksfullt hem är tungt. Dom tycker ju om mig jätte mycket och då så säljer jag dom bara. Jag vet inte hur jag ska göra. Hur gör ni för att hinna med och är man dum om man säljer sitt husdjur och hur skulle ni gjort om ni var mig

Annons:
Hogstedt
5/22/17, 6:05 PM
#1

Hur man hinner med sina husdjur beror ju helt på hur ens schema ser ut, alltså varierar det från person till person.

Och jag vet ju inte hur ditt schema ser ut mer exakt och vilka ändringar som borde göras. Vet inte heller om hästarna du rider är dina eller om du rider på ridskola. Om du rider på ridskola så kanske du kan dra ner på ridandet eller iaf inte göra det varje dag?

Det är absolut inte dumt eller elakt att sälja sina husdjur om man anser att det är bäst för dem, dock är det själviskt att behålla dem när man vet mycket väl att man inte kan ge dem det de förtjänar! 

Men ja, jag vet inte exakt hur din situation ser ut, men om du inte har tiden eller orken som krävs, och om du inte har möjligheten att dra ner tiden för andra saker för att ägna åt dem så är det kanske bättre att låta dem få ett nytt hem där de får engagemanget som de förtjänar. 

Men som sagt vet jag inte om du har möjligheten att ge dem mer tid. Och det är inte elakt eller dumt att ge bort/sälja djur, så länge du säger till att de får ett seriöst och kärleksfullt hem!

Anna_iller
5/23/17, 5:06 PM
#2

Jag har kommit på lösning nu tillsammans med mina föräldrar och kommer därför kunna lägga tid och kärlek till illrarna och alla ansra djur igen

illernettan
5/24/17, 7:08 PM
#3

#2 Vad skönt att läsa att det har ordnat sig för dig och illrarna 🙂

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Upp till toppen
Annons: