Annons:
Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1816 ggr
zickan
2017-03-03 13:57

Valpar söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Årets första kull för oss här hemma är redan född 16 februari. Efter Zickan's Fjant, black solid angora och Zickan's Mira, viltfärgad semiangora. Blev en stor kull på 12 stycken där alla ännu verkar överleva. Är ännu ett par honor som söker sina kommande hem. Eventuellt 1-2 hanar kvar också. Jag kan tänka mig att släppa en hane på foderavtal ifall intresse finns. Dvs lite billigare mot att han kommer hållas okastrerad. Svenskt hem är ett krav. Skulle föredra mitten sverige men inte krav. 

Alla valparna säljes med avelsförbjud. Nån valp kan ev släppas till mycket seriös/kunnig uppfödare som har full koll på hur angora fungerar. Kommer även låta Raggarillern säga sin åsikt om hemmet som ev vill ha för avel då en del av linjen bakom är inlånad från henne. Och jag tycker det bara är vett&ettikett att då även respektera hennes åsikter.
3500:- ingår vaccinering, id märkning, veterinärbesiktning. Foder och nån sak osv. Stamtavlan kommer skickas över online så man får hela. Vill man ha en vanlig ca 4 led släkt på papper får man säga till, kan ta mig liten stund att ordna så min skrivare bråkar.  Givetvis kan pass och rabies fixas mot liten extra kostnad. 

Kommer inte va tillgänglig helgen efter de blivit 10 veckor, under valborg. Har man varit på besök här innan och haft bra dialog med mig. Så kan man få hämta valp den helgen ändå, fast jag inte är hemma. Då blir det via raggarillern som passar mina djur de tre dagarna. 

Färgerna på kullen är viltfärgad och black. Där det ser ut som flest black. Nån är angora med angora nos. Några ser ut att va angora med normal nos. De är bara 2 veckor gamla ännu. Ännu inte klart på exakt vilka valpar som är bokade. Behöver få bli lite äldre innan jag släpper in folk att kika på dom och innan mer kan se hur de är. Men det är ett par honor som söker hem och jag tar även emot visat intresse på 1-2 hanar. Honorna ser det ut att finnas både angora och semiangora. 

Kullen kommer va uppväxt på orijen torrfoder och barf. Skulle föredra om nya hem fortsätter ge både eller kör endast barf. Men inget krav. Skickar med torrfoder till nye hemmet. Går även säga till om man vill ha både torrfoder och barf, eller bara barf med sig till valpen vid flytt.
Illrarna kommer växa upp med hantering och toa träning. Finns 2 mellan hundar i hemmet varav ena skäller en del. Så de kommer ha viss vana av hundar. Dock kommer de bara få vara runt ena hunden som är mer stillsam. Kommer även få följa med ut en del i sele. 

Man får gärna komma på besök här i Västerås. Jag är ledig första veckan i April när de är 6 veckor och kommer ha lite öppet hus för de som är intresserade och har tid den helgen. Jobbar oregelbundna tider så går även lika bra att komma förbi på en vardag. 

För intresse och frågor. Önskar kontakt via mail: widerkrantz@hotmail.com eller meddelande på facebook gruppen zickan's ferretry där även information och bilder läggs upp. Jobbar upp och ner på tiderna, så inte alltid lättast nå via telefon. Kommer även va inne på iFokus mycket mindre kommande tid när man har mindre tid för datorn. Gillar inte iFokus i mobilen. Men har lättare att se och svara via mail/facebook. Som snabbare se önskemål om att jag skall ringa upp.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Grodan
2017-03-03 14:08
#1

Vad innebär att vara fodervärd åt en hane? Vem bekostar chip o vaccination? Vad har du för avtal?

*nyfiken*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

animal-lover
2017-03-03 19:24
#2

Det är vanligast att fodervärden står för allt så länge illern är hos fodervärden men sånt kan man diskutera fram och skriva i kontraktet. Sen så vill man inte att djuret kastreras för det motverkar poängen med det. uppfödaren har rätten att ta kull på djuret ett visst antal ggr gentemot att foderägarens slipper betala för djuret men om foderägaren bryter kontraktet så får den betala det restrerande som som djuret kosta och betala det som uppfödaren förlorat det den skulle få in av sålda valpar

Zandrama
2017-03-05 05:40
#3

Hur många tror du blir angora? :)

//Belinda aka Zandrama

Saga06
2017-03-05 10:44
#4

Intresserad av en liten iller tjej. Har du möjlighet och skicka lite kort på dom.

zickan
2017-03-06 20:26
#5

Som sagt. Enklast är att få svar på sina frågor med att kontakta på mig de sätten i inlägget 😉
Honorna är 2 givna angoror med angora nos. 1 med normal nos som jag är bombsäger att va angora. Och 1 till som jag anar är angora med normal nos men känner mig smått osäker. Den 5de såg ut som angora tills för ett par dagar sedan. Så nu ser det ut som 2-3 semiangora(korthår) av honorna. 3-4 angora.
Och en semiangora(korthår) hane ser ut att söka hem också. 

Har inte minneskorter i datorn och skall snart ta nya bilder.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
2017-03-08 07:09
#6

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
zickan
2017-03-08 07:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Blir tre veckor gamla senare i dag

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Grodan
2017-03-08 13:37
#8

#7 haha… senare idag… vilken tid exakt då?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2017-03-08 14:18
#9

#7 Åh vad fina ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

zickan
2017-03-08 15:17
#10

#8 Första började komma ut runt klockan 16-17

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: