Annons:
Etikettallmänt-om-iller
Läst 1332 ggr
Secretsferrets
1/20/17, 1:31 PM

Iller

hej jag vill höra om det finns någon som har iller till salu

Annons:
zickan
1/20/17, 7:00 PM
#1

Raggarillern har nog en hona kvar som söker hem. Men valp tiden har inte börjat ännu. Brukar va vår mot sensommar. Här hos zickan's. Väntas kull mot mars. Raggarillern och dashingferrets har också kullplaner på gång i år. Västerås-uppsala.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FerretCrow
1/27/17, 7:49 AM
#2

hos mig planeras oxå en kull mer info finns på www.fireflameferrets.com eller fireflame ferrets på facebook =)

Jessica Holländare
2/5/17, 8:34 PM
#3

Jag har två töser kvar födda 27/7-16. Finns i Limmared.


Anna_iller
2/6/17, 5:06 PM
#4

Jag ska också te en kull i år☺️ Valparna brukar komma när det blir varmare ute. ☺️ Lite tidigt än😉

eijla
2/6/17, 7:10 PM
#5

#4 Ska du ta en kull ändå? Tänk verkligen igenom detta ordentlig. Du är så himla ung (11-12 om jag inte minns fel?) och har inte haft illrar mer än knappt ett år. Hoppas om inte annat att dina föräldrar verkligen vet vad det innebär att föda upp och att du får hjälp av en etablerad uppfödare. Det är mer jobb än vad man tror!

Anna_iller
2/6/17, 9:03 PM
#6

Bara för att jag skaffade mina illrar i år betyder inte det att jag inte kan vet mycket:) jag och mina föräldrar läste på i flera år innan vi skaffade våra första illrar. Så att jag kan mycket ändå. Mina föräldrar är insatta och hjälper alltid till om så kan behövas. Att det kräver mycket jobb vet jag:) vi har två hästar vi rider och mockar till varje dag så att skitjobb är jag beredd på. #5

Annons:
Anna_iller
2/6/17, 9:03 PM
#7

Bara för att jag skaffade mina illrar i år betyder inte det att jag inte kan vet mycket:) jag och mina föräldrar läste på i flera år innan vi skaffade våra första illrar. Så att jag kan mycket ändå. Mina föräldrar är insatta och hjälper alltid till om så kan behövas. Att det kräver mycket jobb vet jag:) vi har två hästar vi rider och mockar till varje dag så att skitjobb är jag beredd på. #5

eijla
2/7/17, 7:53 AM
#8

Det är ändå stor skillnad på att läsa om ett djur och att äga ett. Vad jag läst har du inte eller någon som helst aning om eventuella sjukdomsbilder osv på dina illrar då dom inte har någon stamtavla. Att ha en häst och en iller är inte alls samma grej. Du behöver varken bitträna eller lådträna en häst. Har ni kunskapen om vad som händer om honan inte mår bra under dräktighet eller födsel, hur mycket det kostar för kontroll och vaccination för alla valpar etc. Hoppa verkligen du avstår från att ta kull och letat efter ett seriöst avelsdjur med bra linjer innan du börjar föda upp valpar. #7

illernettan
2/7/17, 10:54 AM
#9

#7 Jag hoppas du är medveten om att du riskerar din honas och valpars liv genom att ta en kull?? Jag hoppas du är beredd på att hosta upp typ 10 000 spänn på ett kejsarsnitt. Jag hoppas du är beredd på att bli sittande med ett gäng valpar som ingen egentligen vill ha. Jag hoppas också på att du är beredd på att svara i telefonen klockan fyra en söndagsmorgon där din valpköpare behöver hjälp då valpen du nyss sålde är sjuk. Jag hoppas du är beredd på att ta tillbaka valpar som valpköparna inte kan ha kvar av olika anledningar. Jag skulle kunna fortsätta så här men jag hoppas du tänker till ett par gånger till innan du sätter illerliv till världen. Ber om ursäkt om tonen är hård men jag har varit med för länge och sett hur illa det kan gå.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Anna_iller
2/8/17, 8:42 PM
#10

Anledningen till att jag skrev de med hästen är inte att jag tror att det är Samma grej. Men de har några saker gemensamt. En häst bajsar mycket och man får mocka en hel del. Samma med illrar. Båda dem djurarterna kan man behöva jobba en del med. Jag får mycket hjälp av mina föräldrar när valparna kommer. Han som äger hanen är mycket kunnig och kommer hjälpa mig:) jag har läst på mycket om olika sjukdomar och jag vet att det är en risk och vi är beredda att göra akut keisarsnitt om så skulle behövas.

eijla
2/9/17, 4:59 AM
#11

Att du läst på om sjukdomar betyder inte att du vet om det finns en risk att dina bär på något. Du vet ingenting om dina illrars sjukdomabakgrund och en seriös person skulle inte låna ut sin hane till avel på honor som inte har någon dokumenterad bakgrund då man aldrig kan veta hur valparna blir. Låt dina/din iller slippa ta en kull och satsa istället på att hitta seriösa avelsdjur med bra linjer om du vill föda upp och inte bara ta dom djuren du har i dagsläget.

Upp till toppen
Annons: