Annons:
Etikettallmänt-om-iller
Läst 925 ggr
linaoliviaa
2016-10-16 13:47

Passarmaten?

Hej min iller har fått för sig att passa sin mat så fort vi bara rör i hennes mat så hugger hon eller tar 2 bitar mat och gömmer dom, finns det något jag kan göra åt detta?

Annons:
JossanH
2016-10-17 11:57
#1

Hur gammal? Vad äter hon? Illrar som varit mycket hungriga en tid kan bete sig så, eller valpar brukar också ha perioder när de åter igen tror att de blir utan mat om de inte tar för sig fort. En del illrar beter sig så med något som är extra gott. Tex när kött serveras.

Sajtvärd på Iller.ifokus

linaoliviaa
2016-10-17 23:30
#2

Hon får orjen cat & kitten hon är 6 månader, hon har alltid tillgång till sin mat. Hon blir helt till sig när man rör i hennes mat hon även hugger tag i påsen när man fyller skålen ibland så vi får ta ut skålen varje gång när vi fyller på den och då blir hon väldigt irriterad

JossanH
2016-10-18 10:18
#3

Jag skulle nog inte lägga så stor vikt i det. Kan vara så att hon är extra hungrig nu i och med årstiden och behöver mer mat vilket resulterat i större fokus på mat för henne. Mina valpar betedde sig sådär vid 4 månader har jag för mig. Jag fick akta fingrarna varje gång jag serverade deras kött då de tog allt de kom över 😅 Ofta växer det nog bort men det kan hända att hon kommer fortsätta att vara vaktig runt sin mat.

Sajtvärd på Iller.ifokus

linaoliviaa
2016-10-18 20:02
#4

Jaha jaja då vet jag tack så mycket 😊

Grodan
2016-10-24 23:35
#5

Abbe är 7 år gammal och han blir alltid extra till sig över en matbit om den "rör sig" vare sig han är hungrig eller ej. Just matskålen med torrfoder vet jag inte, men färskmaten han får hugger han till sig snabbt om jag viftar lite med den. Dock inget försvar, bara att han skulle ju kunna missa… 

Bara en liten… hm… tanke… kanske inte helt i linje med TS iller, men ändå…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: