Annons:
Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 991 ggr
Tiny ferret
2016-09-06 12:40

Ut och gå

Vår lilla tjej tycker det är jätte läskigt att gå ut, hur "tränade" ni era illrar att gå ut och gå?

Annons:
Mooniq
2016-09-06 12:55
#1

För många år sen hade jag iller. Jag började med att gå ut på gården. Han fick göra sig hemmastadd med sele och koppel och omgivning. Efter några dagar så började han självmant att vilja utforska mer och då gick vi längre o längre. Sen började jag leda och då skuttade han efter, inga problem. Roligt husdjur.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JossanH
2016-09-06 15:23
#2

Vissa gillar det helt klar mer än andra. Det finns illrar som helst bara sitter i famnen. Min allra första iller gick med mig på en gång utan problem. Den andra och 3e vande jag vid promenaderna från de var valpar och till slut gick alla 3 illrarna som små hundar oavsett om jag gick i skogen eller i stan. Min 4e iller var också en trygg och lugn valp som jag vande vid att vara ute från början. Han blev också som en hund och jag och min kompis gick med våra illrar på långa kvällspromenader inne i Norrköping när vi bodde där. Ge inte upp och se det inte som ett misslyckande om illern hellre sitter i famnen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: