Annons:
Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 2174 ggr
Julstjärna88
7/20/16, 7:25 PM

Omplacering hona

Nu för ett par veckor sedan kom vår son till världen. Jag hade förhoppningen att jag skulle kunna behålla min lilla prinsessa Cassie. Men redan nu så har jag otroligt dåligt samvete över att jag inte hinner med henne. Hon är rastlös och jag märker att hon vill ha mer närhet. Kanske blir allt bättre när vi kommit in i vår nya familjesituation, men å andra sidan vet jag inte när eller hur det blir. Så jag vet inte om jag vill låta henne vänta på bättre tider! Så jag vill nu kolla om någon har intresse att eventuellt ge henne ett nytt hem. Pastellhona, i princip helt rumsren, chip kastrerad, social men bestämd och kan ge nya personer ett nyp i början. Pm gärna vid intresse! Mvh

Annons:
Grodan
7/20/16, 7:59 PM
#1

Frågor:

  1. Vart i Sverige bor du (och illertösen)?

  2. Hur gammal är hon?

  3. Varifrån är hon?

  4. Hur länge har du haft henne?

  5. Vad äter hon?

  6. Har hon varit hos veterinären någon gång?

  7. Är hon fullvaccinerad?

  8. Har du foto?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Julstjärna88
7/21/16, 10:14 AM
#2

Oskarshamn 2 år Okänd uppfödare Sen valp typ Orijen gul (cat and kitten) Ja vid sin vaccination och kastrering Nej jag har missat sista Inte just nu, ny platta men kan skicka senare via pm om nån är intresserad :)

Grodan
7/21/16, 9:28 PM
#3

#2 Tack för svar. ❤️

Tror absolut någon är intresserad. Senaste året har det varit många som letat omplaceringsiller. Hoppas hon hittar ett varaktigt seriöst hem.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Julstjärna88
7/26/16, 6:19 PM
#4

Mer info om henne är att hon är väldigt social, gillar att bli buren, väldigt smart och snabb. Duktig på att klättra och hittar alltid nya sätt att ta sig dit hon vill. Hon är dock osäker utomhus och lite rädd i koppel ute, lite lugnare var hon ute när hon var ute med sin illerkompis. Hon är van vid hund och katt och gav bara vår osäkra hund nåt tjuvnyp när hon kände för det. Katterna sov hon med :) Hon är helt rumsren! Hon är verkligen min lilla prinsessa, en helt underbar iller för rätt person. Som många illrar kan hon testa nya och osäkra personer (som min sambo :P) men mig följer hon efter hela tiden, vill upp i famnen osv. Vill man så finns det en fristående garderob som man kan få till om man har släp. Vi har borrat hål i botten som hon springer ut o in i, inuti är det hyllor och stegar. Har även en stege åt henne för att komma till fönstret samt finare lådor från Ikea jag satt ihop som hon leker i. Pm vid intresse!

Grodan
7/30/16, 2:13 PM
#5

#4 Hon låter helt underbar! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Julstjärna88
7/31/16, 10:15 PM
#6

#5 Det är hon verkligen, då hon kan ge sambon tjuvnyp men väntar på mig utanför toadörren när jag är därinne, så kallas hon av sambon för min prinsessa. Räcker jag ner handen lägger hon sina framtassarna runt handleden så jag kan lyfta henne osv. Hon tar ett tag på sig att lita på människor, men vi har alltid kommit väldigt bra överens :) Det gör bara så ont att inte kunna ha kvar henne, men sen samtidigt gör det lika ont att ha henne här och veta att hon inte får allt hon förtjänar. Iaf inte nu, men jag vet ju inte hur framtiden blir. Så känns bara som en sten på bröstet att låta henne ha det såhär tillsvidare, i hopp om bättre tider. Så nu hoppas jag på att jag ett bra hem dyker upp. Gärna i närheten så man kan hälsa på. Annars vill jag gärna få lite uppdateringar :)

Annons:
Grodan
8/3/16, 11:11 PM
#7

#6 Kan du inte ge henne bara en liten egentid när du t ex diskar eller tvättar?  Ha henne på axeln tre minuter och gosa och kela och sen busa lite?

Det är ju kanske bara en period just nu då du inte har riktigt tid och ork med henne och ger du henne bara några minuter av riktig egentid så kanske det räcker tills du orkar mer?

Bara en liten tanke.

Annars tror jag inte det skulle vara några problem att omplacera en pastellhona. Dock bör du då lägga upp foton. Och kanske går det lite bättre efter att semestertiden är slut.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Julstjärna88
8/4/16, 7:33 PM
#8

#7 Ja det är ett bra tips :) och jag försöker verkligen ge henne tid, men jag helammar och hinner knappt gå på toa ens. Så de få stunder jag hinner med och orkar, efter hela vakennätter, känns iaf inte som tillräckligt för mitt samvete. Men hoppas verkligen att allt blir bättre inom kort så kanske hon kan stanna. Men varannan vecka jobbar min sambo natt och skift, så han jobbar 70-80 h den veckan och jag är då själv med allt. Då blir det inte mot tid över, och jag vågar ju inte ha henne lös just nu för jag o sonen är ju i soffan, babysitter och golvet. Så vågar inte ha henne lös i t.ex halva huset för man springer ju igenom där ibland och hon är ju så snabb…. Så ibland vet vi inte ens att hon lyckats smita ut. Och då är det inte kul med en 5 v bebis inom räckhåll. Så hon får ju vara i sitt rum. Och iFokus funkar inte riktigt på min mobil, så svårt att lägga upp bilder. Tänkte skicka via mail jag till eventuell ny ägare. Men finns bild på henne på en gammal annons här nånstans tror jag :P

Julstjärna88
8/4/16, 7:35 PM
#9

*Desperat behov av hjälp* inlägg från januari. Där finns bilder under - omplacering

Karlsson88
8/6/16, 11:22 AM
#10

Jag är intresserad😃

Julstjärna88
8/8/16, 9:32 PM
#11

Någon? :) putt

Julstjärna88
8/9/16, 9:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#12

Bilder :)

Ylva_Källander
8/10/16, 9:53 AM
#13

Så söt ❤️

Annons:
Karlsson88
8/11/16, 8:25 PM
#14

Kag har skickat till dig😊

[Sofielingefors]
8/12/16, 1:00 AM
#15

Jag är jätte intresserad! Kan jag få bilder ? Eller finns hon kvar äns? :D

Julstjärna88
8/12/16, 5:35 PM
#16

#13 Tack :D #15 ja hon finns kvar! :) skicka gärna pm om vad för slags hem du kan erbjuda. Ålder, andra djur osv :)

[Sofielingefors]
8/13/16, 12:39 AM
#17

Hej igen! Jag vet inte riktigt hur man skickar pm här på denna sida haha :D har du ett mobil nummer så kan jag smsa ? Eller Facebook? :)

komigentam
8/13/16, 3:29 AM
#18

#17 Om du trycker in på TS namn så står det skicka medd inne på profilen.

Kärlek, ärlighet & respekt. 

VeronicaKahlbäck
8/13/16, 8:07 AM
#19

Är du på mobilversionen och inte kan trycka på namnet så finns det en flik som syns när du är längst upp "inkorg", gå in där och tryck på "nytt meddelande" och sen får du skriva in namnet på den användare du vill skicka till!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

AnnJ8510
8/14/16, 4:17 PM
#20

Jag har försökt skriva ett PM med det vill inte skickas, finns hon kvar?

Annons:
AnnJ8510
8/14/16, 4:17 PM
#21
Julstjärna88
8/14/16, 4:34 PM
#22

#21 nej hon är tingad men ej hämtad. Jag kan höra av mig om det mot förmodan inte skulle bli nåt av det hemmet jag har haft kontakt med. Jag har fått dina PM :)

AnnJ8510
8/14/16, 4:43 PM
#23

Hehe ja jag såg att jag verkligen bombade dig med meddelande, i det sista medelande skrev jag att hela familjen har iller vana även hunden som älskade Nova :) Ja det får du gärna göra! :D

Trollisbritt
10/6/16, 10:25 AM
#24

Finns hon kvar

JossanH
10/6/16, 12:40 PM
#25

#24 hon har flyttat till nytt hem

Sajtvärd på Iller.ifokus

Julstjärna88
10/6/16, 3:54 PM
#26

Tack! Nån får gärna låsa tråden! Varit så upptagen med att bli och vara mamma att jag glömt!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: