Annons:
Etikettallmänt-om-iller
Läst 1170 ggr
erejser96
2016-06-02 20:49

Lite om mig. Som kan uppfattas fel.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska be om ursäkt. Jag har betett mig illa mot många som velat hjälpa mig. Jag har autistiska drag. Sen fungerar inte min hjärna som eran. Den sänder signaler långsammare. Så jag kan säga mycket jag inte menar. Och tänker efteråt. Det är absolut inget som jag menar. På tiden att jag berättar jag tycker detta är jätte jobbigt. Att inte vara som alla andra. Men ni kanske förstår mig på ett annat sätt då. Men att då anmälningar som säger att jag har mina illrar i marsvins bur. Att jag tvingar ihop katt och iller för det ska se sött ut. Att jag dunkar mina illrar i golvet. Att det är smutsigt överallt. Att jag ger dom falukorv varje dag. Att mina illrar är aggressiva. Det är bara lite av de som stått i anmälningarna. Det sårar mig. Jag har grov panikångest. Där är en andledning jag lever för mina illrar. Skulle aldrig någonsin skada dom. Jag gav de falukorv 2 gånger för mycket det står jag för. Jag gör allt för dom. Jag skulle inte kunna leva utan mina illrar. Tiffany va i bur 4 timmar då vi kört 10 timmar räddat henne och valparna. Pojkvännen jobbar natt vi va helt slut. Vi byggde en iller hage. Hon kunde inte ha större hon fick panik i hagen för det va för stort. Då hon alltid levt i en liten bur innan hon kom till mig. Alla pengar går till illrarna. Vi är ute och går varje dag. Nya leksaker hela tiden. Orijen torrfoder har dom. Samt kyckling mage och hjärtan. Även torkade kyckling halsar. Och kyckling klubbor tror jag det heter. Blir väldigt sårad över att höra att jag vanvårdar mina djur. Jag har räddat 2 ifrån vanvård. Har lite svårt att skriva som ni märker det går lite hit och dit i texten. Men hoppas ni kan förstå lite grann. Sen har jag omplaceras en del för jag så gärna velat ta hand om så många som möjligt. Men insett att allt går inte. Har bara velat göra det för deras skull. Men det har absolut blivit fel. Det vet jag. Men blivit så ledsen när de inte funkat. Men jag vet nu att alla illrar är olika. De har olika behov. Man lär sig med tiden. Så jag vill verkligen säga förlåt.

Annons:
Aleya
2016-06-02 21:04
#1

Nu vet jag inte vem som gjort dessa anmälningar, är dessa från sidan menar du? Men det du och även andra med problem som autism och liknande saker kanske ska själv fundera om det är så klokt att lägga ut vissa historier på nätet alls. Då internet är bästa stället för att folk inte kan skriva öga mot öga att det blir fel och sura miner. Alla blir missuppfattade. Det kanske skulle vara ännu bättre om man kan starta något irl på orten. Där man kan mötas och diskutera. Det är så jag tror att man får en bättre information och kan diskutera bättre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

erejser96
2016-06-02 21:05
#2

Anonyma tyvärr. Måste få förklara mig. Iller folk bor så långt bort.

Aleya
2016-06-02 21:20
#3

Ja men tror du att det har att göra med forumet? För om det har det skulle jag tänka att nej, jag ska inte vara här om folk förstår mig så fel att det haglar in anmälan. För tänk att en dag kanske en dag säger dom att nu har vi så pass många anmälningar så du får inte ha djur. Är det värt det? För en förklaring kommer inte folk se i all evighet och vissa kommer inte ens ta hänsyn till det. Många kan ju se det som att det är bara ett ursäkt för att man ska få agera hur man min (ett exempel) Men man kan ju göra en studiecirkel om illrar. Då kommer dom ju till stan där det anordnas

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

komigentam
2016-06-02 21:22
#4

Det är många/mycket människor som har djur & diagnoser, det är inte lika med anmälningar. Jag tänker inte ens uttala mig om anmälningarna för den diskussionen kan pågå i evigheter. Du vet iaf att en av anmälningarna är från mig, det har jag inte stuckit under stolen men det är inte pga någon av anledningarna du nämnt ovan. Råttdelen orkar jag inte ens gå in på då vi är på illersidan.

Kärlek, ärlighet & respekt. 

erejser96
2016-06-02 21:34
#5

jag vill bara förklara mig. alla får ha sin åsikt helt klart

Aleya
2016-06-02 21:41
#6

#5 det jag dock vill komma fram till att du börjar fundera på om du ska vara kvar och kanske börja fundera innan du skrive och vad du ska dela med dig av. Eller kanske göra en paus och kanske hitta ett annat sätt att få ut ditt intresse. För din skull. För jag kan förstå att det är inte lätt att känna sig misstolkas och det tär på en. Men samtidigt är det många på djursidorna som vill se till djurens bästa och struntar i människan. Och därför om man inte tänker före man skriver och publicerat så kan det bli så fel. (Sett många sådana exempel) Börja en blogg eller så istället om du vill få ur dig om ditt intresse, för forum kan ta kål på en. Och det är inte heller kul när tankeverksamheten(negativa tankar gällande forum och dess människor) går åt bara till det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Radomila
2016-06-05 01:08
#7

Förlåt, men tycker bara det låter som att du skyller allt på din diagnos nu. Det kan vara en ursäkt till vissa tendenser ja, men du lägger allt på det kortet? Jag har också en del diagnoser, men vet du, en är inte sina diagnoser. Och som Komigentam nämner är det många som har diagnoser och djur men blir inte anmälda för det. Jag orkar inte gå in på det här jäkla tjatet ännu en gång, men du har många gånger visat dig vara en olämplig djurägare, (jag har själv sett bilderna på illrar i hamsterburar. Bara det liksom.) men så länge du är villig att bättra på dig och inte ta allt som kritik hela tiden och faktiskt lyssna och ta till dig av folks tips och råd i all välmening så ska du se att folks inställning till dig kan ändras. Diagnos eller inte, det är oviktigt.

Regnbåge2 illrar, 2 katter, 2 hundar och en jävla massa klädrollers.Regnbåge

zickan
2016-06-05 15:45
#8

Håller med Radomila. Inom djurvärlden är det många med diagnoser. Jag har själv diagnos och jobbar med folk med diagnoser som ändå klarar hantera djur på bra sätt.
Diagnoser som icke diagnoser kan nån gång i livet ställa till det. Men att man gör om samma saker om och om igen på väldigt kort sikt är inte okej när det handlar om levande varelser. Att man beter sig illa och vägrar lyssna på folk när man själv ber om råd, fortsätter skapa avsky mot en. 
Enda sättet att reparera folks tro på en och reparera skada är att visa sig bättre på lång sikt.  Sånt kan ta flera år att få folk tro på en igen. Beroende på hur mycket man hållit på. 

Förtroende kan raseras på några sekunder, medan nytt förtroende kan ta tid att skapa. Skylla på att man har lite drag för autism gör iaf mig bara mer förbannad. 
Antingen har man autism eller så har man det inte. Alla kan gå runt och säga de har saker bara för beskrivningen passar in till en del. 
Tror du att du kanske har drag för autism så bör du gå och få hjälp för det. Få en vettig diagnos.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

erejser96
2016-06-06 18:57
#9

Skrev att jag haft tiffany i bur endast i ca några timmar då vi hämtade henne väldigt långt bort. Men aldrig annars. Äger inte ens en bur. Fick henne i den buren. Sen skrev jag att jag stod för det ville bara förklara mig. Sen får folk bilda en egen uppfattning. Skrev även att man kan hälsa på och se hur de har det. Ingen idé att ta slutsatser bakom. En skärm ni är välkomna.

Aleya
2016-06-06 19:20
#10

#9 nu minns jag tyvärr vem du är. Du har bett om pengar för en operation av en råtta en gång. Och sen hade du råd med en massa annat konstigt som var dyrt. Hör detta till din diagnos också? Att tigga pengar och inte berätta hela sanningen? Tycker ditt beteende låter mer som att du inte är uppfostrad och vet vad som är rätt eller fel. Vilket är synd och tråkigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

erejser96
2016-06-06 20:18
#11

Jag tiggde om råttan allt gick till honom har även kvittot på det 😉 men nu va de illrarna vi prata om. Personliga påhopp tycker jag inte är så sjysst

Aleya
2016-06-06 20:51
#12

#11 jag hoppas att du nu har pengar för om dina djur blir sjuka. Men jag kan förstå om folk ser missförhållanden att dom anmäler det. Och gillar du inte det så då kanske du borde sluta lägga upp eventuella fb - grupper eller sluta vara på forumet. Och nej det är inte ett påhopp. Men jag kan förstå att folk blir besvikna om du inte kan sluta upp med att flera gånger lägga upp bilder på djur som ser ut att inte ha det bra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

erejser96
2016-06-06 21:41
#13

Mina har det bra. Du är välkommen att hälsa på eller gå med i min grupp på Facebook. ! Va väl 2-3 veckor sedan nu som jag va hos veterinären med lycka gick på 8200 kr. Så lägg ner att jag inte sköter mina djur om du varken känner mig eller har varit hos mig. Men du är välkommen.

Annons:
Radomila
2016-06-06 21:45
#14

Äger du inte ens en bur säger du? Då ljuger du igen. Sitter och tittar på en bild på dig med händerna fulla av illervalpar med minst två hamster/marsvinsburar i bakgrunden. Det är precis det här jag menar. Det är ingen diagnos som driver dig till att ljuga. Det är någon slags väldigt oberättigad stolthet… Att försöka gömma dig bakom autism gör faktiskt inte någonting alls bättre för dig. Möjligtvis sämre eftersom att du verkar tycka att det då är okej att avsäga sig ansvaret för varenda litet fel du någonsin har gjort.  Och att du genast börjar med "Nä, inte alls! Så gjorde jag inte alls! Nähä!" igen  tyder ju på en ovilja att bättra sig.
Kan bifoga bilden om du vill.

Regnbåge2 illrar, 2 katter, 2 hundar och en jävla massa klädrollers.Regnbåge

Aleya
2016-06-06 21:49
#15

#13 bra om det var pengar du inte tiggt ihop från godtrogna och djurälskande människor. Förresten varför skulle jag stötta en sida på fb med en människa som tigger för att få pengar till allt för många djur som blir sjuka? Och som byter djur som vissa byter underkläder? Glöm det!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

erejser96
2016-06-06 21:50
#16

Fotfarande som jag förklarat illrarna hämtade jag i samband med mamman tiffany har ju sagt det flera gånger. Nu ni är välkomna till mig fortfarande eller ska vi fortsätta att diskutera. Ni vill inte ha en sanning och ett svar. För då har ni inget att diskutera längre.

erejser96
2016-06-06 21:52
#17

Försöker inte gömma mig försöker förklara. Men har svårt för det som sagt. Buren kom med till tiffany hon hade suttit i bur hela livet. Vi åkte många timmar och hämtade henne och byggde genast en hage etter bara några timmar. Hon fick panik för hagen va för stor. Och tänkte hoppa över med ungarna la bland annat 2 i mat skålen osv.

erejser96
2016-06-06 21:55
#18

Jag har förklarat nu.

erejser96
2016-06-06 21:57
#19

Så jag är en dålig djur ägare när jag inte gör några fel längre märkligt. Men okej. Ha eran åsikt jag vet vad jag gör för mina djur. Även länstyrelsen har satt grönt angående (mina illrar)

Upp till toppen
Annons: