Annons:
Etiketterutställningarträffar
Läst 2115 ggr
JoakimJB
2016-03-29 09:40

Träffa en iller nära Hallsberg/Örebro

Hej. Jag är intresserad av att skaffa en iller för de verkar vara superhärliga djur. Jag är dock tyvärr allergisk mot många djur, men tål andra bra; som t.ex. råttor och vissa hundraser. Därför så skulle jag gärna få träffa en iller eller två för att se hur det går med min allergi och också få se hur dom är i verkligheten :) Så jag ville kolla med er här om det finns någon vänlig själ här i Hallsberg/Örebro-trakterna eller en bit ifrån som skulle tycka det vore okej om jag kom och hälsade på en stund? Mvh Joakim

Annons:
eijla
2016-03-29 11:46
#1

http://iller.ifokus.se/articles/4f65de3188f4723e1700c26e-traffa-andra-illeragare?discussions-1

Här är en lita över illerägare som kan öppna sina hem. Du kanske hittar någon i din närhet i listan! 🙂

illernettan
2016-03-29 12:42
#2

Är du beredd att åka en bit så finns vi mittemellan Töreboda-Skövde.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

animal-lover
2016-03-29 19:42
#3

Jag finns i Västerås med mitt gäng :)

JoakimJB
2016-03-31 02:31
#4

Hej igen! 

eijla: Listan har jag redan kollat och hittade ingen jättenära mig och förstod dessutom att den är lite gammal så jag tänkte att det var bäst att fråga här.

illernettan: Det skönaste vore ju om det fanns någon närmre, men om inte så kommer jag gärna! Du har inga andra djur va? (så jag inte blir allergisk av dem så jag inte vet om jag är allergisk mot illrarna).

animal-lover: Jag hade gärna kommit, men du verkar ha en del andra djur enligt din profil så jag är rädd att jag skulle bli allergisk mot dem så det blir lite dumt :/

-> Finns det någon lite närmre Örebro län som kan tänka sig ta emot en illerspekulant som mig? =)

illernettan
2016-03-31 10:58
#5

#4 En får räkna med att åka en bit för att träffa iller. Inte alltid det finns illerägare nästgårds 😉Bara att du hör av dig.

Nope, här är det bara illrar. Finns åtta stycken i olika åldrar, färger och håranlag.  Finns också ochippade illrar så det finns att lukta på 🙂

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

JoakimJB
2016-03-31 12:44
#6

Jo det kan jag iofs förstå. Inte det vanligaste husdjuret kanske 😊 Det låter ju perfekt! Kan man ta sig till dig med tåg (och kanske buss också)? Jag åker ju gratis på tåg för jag är lokförare så det vore ju toppen i sånna fall!

Annons:
illernettan
2016-03-31 16:56
#7

#6 Du också? Har en tidigare valpköpare som håller på att utbilda sig till lokförare 🙂

Bara att vi bestämmer en dag så kommer jag in till Skövde och hämtar. Bussar hit ut till landet kan vara mindre lätt.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

JoakimJB
2016-03-31 18:10
#8

Jaha hehe vad kul! 😜 Okej vad snällt av dig! Jag kan imorgon, på söndag och på måndag. Funkar nån av dom dagarna?

Frettepret
2016-04-01 06:42
#9

Vi är 2 "tågmuppar" som bor i Svartå var du är välkommen att hälsa på 2 illrar, varav en Illernettan päls. Vi har ingen andra husdjur.

Har skickat PM till dig.

illernettan
2016-04-01 10:01
#10

#8 Nu var du snabb 🙂 Här är det fullt upp den här helgen. Nästa vecka kan jag tisdag, onsdag, torsdag och fredag eftermiddag.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

JoakimJB
2016-04-01 12:31
#11

#10 Hehe ja jag är pang på när jag blir intresserad av något :) Men jag snackade faktiskt nyss med Marina (Frettepret) och bestämde att komma över en stund ikväll och träffa deras illrar. Det var ju så nära och så känns det smart att bara träffa två stycken först. Men jag kanske kommer förbi hos dej också vid ett senare tillfälle! Jag kan ju PM:a dig då :)

illernettan
2016-04-01 16:44
#12

#11 Förstår att du åker till dom, du får träffa ett himla mysigt par och några mysiga illrar. Du är så välkommen att titta in när som….

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

animal-lover
2016-04-01 16:56
#13

Mina illrar bor ute så luften är inte"förorenad" av dom andra djuren ;)

Annons:
SannaNolte
2016-04-05 11:17
#14

Bor i Kumla och har 3 fina illerpojkar hemma . 🙂 Dock har vi en katt också … 😕

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

JoakimJB
2016-04-05 11:48
#15

#13 Ok det är ju bra. Jag kan ju höra av mig ifall jag har vägarna förbi västerås :)

#14 Okej. Synd på katten där :P Men det skulle ju vara roliga att få träffa ett par illerpojkar ändå. Var och träffade ett par honor för några dagar sen så det vore kul att se skillnaden! Jag kan ju PM:a dig!

Upp till toppen
Annons: