Annons:
Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1420 ggr
eijla
2/22/16, 9:04 AM

Potatisgalen

Hej!

Jag har en fråga ang min iller. En av mina illrar är GALEN i potatis. Varenda gång skafferiet är öppet så vill han in ha potatis. Han vill inte äta den utan bara bära runt på potatisen eller påsen potatisen är i. Vet inte hur många potatisar han fått tag i och gömt. Är det någon av era illrar som har samma beteende och vad tror ni ligger bakom hans potatismani? Så fort jag behöver locka på honom är det bara att ta fra potatispåsen och jag blir så himla fascinerad.

Annons:
Adrianaisaksson
2/22/16, 4:09 PM
#1

Våran minsta är likadan fast påsar. De ska vara påsar och Gud vad påsar. Så fort man kommer hem efter att handla så är de PÅSAR OMG PÅSAR!!. De springer runt med påsarna och gömmer dem också.

Vegan, italienare, rockgalen och djurälskare alla dagar i veckan.Lyssnar på musik

Denna kommentar har tagits bort.
illernettan
2/22/16, 5:21 PM
#3

Har haft en iller som älskade att äta rå potatis. Det var ett evigt krafsande på benen när jag stod och skalade potatis…..fick han en liten bit så var han jättenöjd.

Har även haft en iller som älskade råa morötter, lilla Alinéa Zephora.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

JossanH
2/22/16, 9:50 PM
#4

Hade en iller som också älskade potatis. Att sticka tänderna i dom och gömma någonstans. Hittade potatis lite här och var när han hjälpt till att packa upp matkassarna. Samma iller var dessutom galen i plånböcker. Varje gång jag tog fram min väska var han som en hund efter mig. Fick vi besök och man glömde säga till att sätta väskan på hatthyllan så öppnade han dragkedjor och stal plånboken. Värst när han gömde dom i ett hål under soffan 😂

Sajtvärd på Iller.ifokus

LindaBlue
2/23/16, 12:45 PM
#5

Ja, Mara älska också potatis, en gång hade hon fått tag på en påse och gömt de flesta i mitt påslakan. :/ Har också grävt sig ner till botten på en ouppackad matkasse, förbi en massa kött och allehanda godsaker för att komma upp med en potatis segervisst i munnen. Rovdjur- pyttsan!

Upp till toppen
Annons: