Annons:
Etikettallmänt-om-iller
Läst 2119 ggr
JossanH
8/11/15, 10:19 AM

Nya utegården igen 😉

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var äntligen nya utegården klar. Den är 7 m lång och 3 m bred och går att dela av på 2 delar då jag just nu har 2 läger med illrar. Den är inte färdiginredd än men den börjar ta form och illrarna kan bo där.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
JossanH
8/11/15, 10:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

stora delen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
8/11/15, 10:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Lilla delen

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
8/11/15, 10:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Allt hamnar visst på sidan… 😒 Aja, här är illrarnas hus som ska monteras upp under hyllor.

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
8/11/15, 10:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#4

Illrarna

Sajtvärd på Iller.ifokus

tasteoflife
8/11/15, 8:24 PM
#5

Lyyyyx 😃

Kärlek, ärlighet & respekt. Hjärta

VeronicaKahlbäck
8/11/15, 8:31 PM
#6

Så bortskämda 😛

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Annons:
SannaNolte
8/12/15, 9:22 AM
#7

Men guud va fint!! 😮 Jag önskar att mina illrar kunde få ha det så med ! . Svårt bara när man bor i en lägenhet mitt i stan .. 😕 dom får nöja sig med skogspromenader än så länge . 😃

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Alwyn
8/12/15, 7:59 PM
#8

Åh vad fint Jossan! Vad blev kostnaden för virket till hela voljären? Köpte ni på Bauhaus?

JossanH
8/12/15, 10:54 PM
#9

Ärligt talat så vet jag inte riktigt 😳 det är köpt på typ XXL Bygg som ligger mycket närmre för oss. Kanske kan virket ha kostat runt 3000:- spänn..? Sen allt nät på det. Och skruv.. Och nitar 😁

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
8/13/15, 3:32 PM
#10

hehe jag tror inte riktigt att man vill veta slutsumman själv men samtidigt det är dom ju ändå värda :)

Köpte ni nätet på biltema? och hur många gick åt? (Kostar 529:- per rulle)

Grävde du ner nät eller bara direkt på marken? (kommer inte ihåg)

Alwyn
8/13/15, 10:48 PM
#11

Ja det låter som en trolig kostnad, det e himla dyrt att bygga voljär. Vi bygger om vår inglasade balkong till chipparna just nu och bara en sektion plus tak gick på tusen spänn!

JossanH
8/13/15, 11:01 PM
#12

#10 jepp biltema. Har dock gjort bur till kanin, vaktlar och hägnat in 11kvm i ladan till illrarna så har gjort av med sjuka mängder nät i sommar 😳 Nätade botten i våras, la på lerjord, matjord, gjorde 2 kullar av lerjord/tuvor och sådde gräs. Nätet är alltså inte nedgrävt men vi har lagt jord över.

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
3/11/16, 11:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#13

Några bilder från i somras

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
Ylva_Källander
3/12/16, 10:22 AM
#14

Det är verkligen jätte fint! (Byggde ett liknande till hönsen, vi inredde det och gjorde reden som såg ut som hobbit hålor. Det stannade fint i ungefär en vecka och sedan var allt gräs borta…cx )

JossanH
3/12/16, 8:08 PM
#15

#14 höns går ju rätt snabbt fram och förstör all växtlighet 😂😝 har också höns, men de går löst. Ska bygga en hönsgård nu i vår/sommar då vi fått en tagen av räven och en av höken..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ylva_Källander
3/13/16, 7:53 AM
#16

Vi fick den sista genbanken från våra renrasiga hedemora hönor i år vilket kom som en total överaskning, vi fick 6 stycken men pga att skabb kom till oss i sommras så blev de flesta tagna av hungriga rävar, så efter att vi sedan i slutet av sommaren totalt hade förlorat 14 höns så var vi i ett ganska akut behov av en ordentlig hönsgård, enda problemet är att de är frigående så de använder den knappt cx

Jaguar_
3/13/16, 11:40 AM
#17

Vad fint! Fick man inspiration till våra framtida illrar 😉

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

FerretCrow
3/13/16, 12:19 PM
#18

har ni bara använt 45*45 reglar?

JossanH
3/13/16, 6:42 PM
#19

#18 jag vet inte 😂 Kalle som har byggt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
3/13/16, 6:43 PM
#20

Jag har nätat mig blodig istället 😝

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
FerretCrow
3/14/16, 11:12 AM
#21

#20 hehe ja fy tusan för det där nätet. jag slet mig ju blodigt på min jag med. Hade ju en gubbe som absolut inte skulle hjälpa till. men när jag inte va hemma kunde han inte låta bli, problemet va bara att han buggt fel och inte kollat på skissen =P

Upp till toppen
Annons: