Annons:
Etikettmedlemmars-illrar
Läst 1733 ggr
Strumpan
2014-01-25 12:44

Vild eller saknad i Skåne

Kan den vara vild eller en saknad familjemedlem?

Den befann sig i Saxtorpsskogen i nordvästra Skåne

http://www.expressen.se/kvp/ovantad-middagsgast-slukade-hans-gulasch/

Mvh Jenny

Annons:
VeronicaKahlbäck
2014-01-25 12:53
#1

Finns en väldigt saknad hona nere i Skåne, Irma. Sotlynx här inne som saknar denna tjej. Svårt att säga något om illern på bilden men gissar hona. Utsläppta illrar är inget ovanligt och om det är en tamiller hoppas jag någon lyckas fånga in den, även om den inte skulle ha en ägare längre så förtjänar den att få ett hem igen.

Någon som vet ett smidigt sätt att kontakta Sotlynx?
SKickar ett PM så hon iaf inte missar det här när hon kommer in hit!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

zickan
2014-01-25 14:37
#2

Sotlynx saknade är väl en viltfärgad?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Strumpan
2014-01-25 14:58
#3

Jag hoppas att om det är en tamis att den ska få komma hem. Den verkade vara nyinflyttad hos dem iallafall

Mvh Jenny

JossanH
2014-01-25 16:05
#4

Den ser ju väldigt ljus ut så skulle gissa på att den är tam..

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
2014-01-25 17:58
#5

Det ser ut som en pastell hona

SannaElinore
2014-01-25 19:54
#6

"Men jag kan inte riktigt förstå hur det lilla djuret lyckats komma in i grytan, locket är ganska tungt, säger han."

Tydligen har han aldrig kommit i kontakt med en iller innan ;) Hoppas den lilla hittar hem!

Annons:
JossanH
2014-01-25 20:20
#7

#5 tycker att färgen är omöjlig att avgöra på en så dålig bild med dåligt ljus. Jag skulle säga att den mer ser ut som en ljus viltfärgad men som sagt, bilder kan ljuga.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Strumpan
2014-01-26 00:13
#8

Jag e mer på Jossans linje, att det e en viltfärgad. Man skulle inte kunna försöka få tag på personen å be om fler foton?

Mvh Jenny

FerretCrow
2014-01-26 21:15
#9

Kan det vara Malins Lyra kanske, hon var ju mörk pastell

sotlynx
2014-01-26 21:39
#10

Illern som springer runt i Saxtorp som jag varit ute och försökt fånga är en normalstor viltfärgade ganska ljus hane. Där jag var sist är bara en kort sträcka från människorna i artikeln. Dom jag känner i Saxtorp är på jakt och Inger Davidsson har kontaktat "Gryt familjen" som ska försöka fånga den. Jag tror att det kan vara Duholms hane som fortfarande är borta… Hon har sett bild på Saxtorpsillern jag försökt fånga och hon misstänker att det kan vara hennes!!

Upp till toppen
Annons: