Annons:
Etikettoff-topic
Läst 617 ggr
P4go
2013-09-13 10:26

-OT, nya små!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu fick våran kisse bebisar då, Så vi har lite som ett dagis här hemma. En liten illervalp och 3 kissebebisar. 

Tänkte redan nu kolla om det finns någon som kan tänka sig en liten misse? 
Mamma är helgo och pappan har vi bara hälsat på ute lite men trodde han va kastrerad. 
Tre gråvita små, vet inget kön än men helt underbar teckning i ansiktet.
Vill vara ute i god tid då det verkar vara rätt svårt att hitta hem åt katter.

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Annons:
tove.mcgrath
2013-09-13 14:57
#1

Åh nej vilka söta små fluffisar!! 😍 men kan tyvärr inte ta någon :(

zickan
2013-09-13 15:41
#2

Är så kattsugen. Min avlivades för inte så länge sedan vid 18års ålder. Synd att man har en massa andra djur som troligen inte skulle gilla katt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Keen
2013-09-13 18:52
#3

Lägg upp ett inlägg på katt.ifokus.(om du inte redan gjort det) 
Det lär ju va lite mer ös i intresset där. 🙂

Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!

JossanH
2013-09-14 02:34
#4

Kattungar är supersöta men det finns ett sådant enormt överskott idag så snälla, kastrera katten så det inte blir fler!! Hoppas ni hittar bra hem till alla :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

P4go
2013-09-14 10:05
#5

Våran andra kisse är kastrerad men det var menat att ta en kull på denna då hon är såpass fin och trevlig katt. Om alla skulle kastrera sina katter så hade det tillslut bara funnits raskatter kvar som många knappas har råd att köpa och det skulle bli som det blev för oss. Vi försökte hitta en hane att para henne med men antingen är dom raskatter och vill inte para med en hona som inte är 100% ren eller så är dom kastrerade. Men efter denna kull blir det kastrering för henne. (:

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

JossanH
2013-09-14 12:49
#6

#5 saken med att para en huskatt är att det inte finns någon släkthistoria och man vet inte hur sjukdomshistoriken ser ut. Ska man ändå para hoppas jag att man tar sitt ansvar och gör de tester som sig bör innan en kattparning, både på hane och hona för att få bästa möjliga resultat och friska kattungar. Skulle tex alla para sina illrar som är trevliga och fina skulle hela illerstammen vara ett enda kaos idag och det skulle finnas ett totalt överskott på illervalpar (det börjar redan bli en mättad marknad). När det kommer till katt är vi redan där.. 100 000 hemlösa katter räknar man med att det finns i Sverige. Om man väljer att inte ta en kull på sin egen huskatt försvinner inte huskatten, men man hjälper inte till att öka antalet katter som gör att ännu fler har svårt att hitta ett hem. I dagsläget ges kattungar bort, tror inte att vi är i närheten av att katter skulle vara något slags rikemansdjur ;) Bra att ni väljer att kastrera :) Ursäkta mitt långa utlägg men efter att själv ha tagit hand om hemlösa katter där den ena var en mamma med 4 kattungar, och sett problemet på nära håll, så ilar det lite kroppen för varje kattparning som görs med vilja. Det är ingenting rakt gentemot er, och era kattungar är jättesöta, men jag vill få fler människor att tänka till innan de tar ett beslut att para just pga ovan nämnda orsaker :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
P4go
2013-09-14 13:32
#7

Det är lugnt! 
Tar inte personligt :)
Förstår precis vad du menar! 
Våran gick på p-piller då vi ville ha en ''riktig'' hane men så var vi borta i italien och mina moster skulle sköta det, men hon kunde inte ge piller utan kissen spottade ut dom igen och så vips, så blev hon på smällen.

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Upp till toppen
Annons: