Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1886 ggr
fladdy
2/24/13, 1:18 AM

Illerfakta? Var?

Är det någon som har nån aning om var man kan läsa på om illrar? Hade tänkt mig att skaffa illrar om ca 1 år och jag vill gärna vara ordentligt påläst. :) Jag har checkat runt här på iller i fokus och läst "Att skaffa iller" och på wikipedia. Men jag vet inte var jag kan läsa mer, någon som vet? :) Tacksam för massor med svar! + 28 tusen smileys :)

aaaaaaaaaaaangelina

Annons:
enbartmalin
2/24/13, 6:53 AM
#1

Hela den här sidan består av just det du söker ;)
Kolla alla artiklar, kolla gamla trådar.

Hälsningar Malin

JossanH
2/24/13, 10:48 AM
#2

Här kan du hitta det mesta :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Mithrandir
2/24/13, 12:52 PM
#3

Jag ska själv skaffa min första iller =).

Som övriga sa: sålla detta forum, du hittar massor. Sen finns det mycket matnyttigt i boken Ferrets for Dummies. Finns att beställa på te.x Bokus och Ad Libris. Har snart plöjt igenom den själv och har hundöron i den på massa ställen. Finns också mycket Youtube-klipp, men man får sålla en del.

Sen har du: www.all-about-ferrets.com

www.ferret-world.com (där finns även bra videoklipp med förklaringar).

När du läser de engelska sidorna/böcker så är inte vissa saker applicerbara i Sverige och viss fakta kan vara utdaterat. Tex. att man har dom i bur i USA och släpper ut dom ibland är inte ok i Sverige. Då måste buren vara minst 5 kvm räknat på golvyta inte på höjden!

Har du frågor om något sedan är forumet här en guldgruva och även att kolla på olika uppfödare och sedan ta kontakt med den/de du känner förtroende för och ställa dom frågor.

Det är massor att läsa och att lära sig som nybörjare…tro mig jag har läst så ögonen blöder haha 😃

Lycka till!

Anders🙂

fladdy
2/24/13, 2:21 PM
#4

Okej, tack så mycket! Men vet ni hur länge mamma har valparna i magen? :)

aaaaaaaaaaaangelina

JossanH
2/24/13, 2:31 PM
#5

I ca 42 dagar.

Sajtvärd på Iller.ifokus

fladdy
2/24/13, 3:01 PM
#6

Oki! :D

aaaaaaaaaaaangelina

Annons:
Upp till toppen
Annons: