Annons:
Etikettförsäkringsfrågor
Läst 1525 ggr
becka89
2013-01-19 16:07

agria fråga!!!

Hej Har en fråga ang agria, det är så att vi måste operera mercedez då hon åkt på en hudtumör, Tänkte hur det blir, Täcker agria operationen??? Betalar man hela operationen själv och sen får tillbax det eller dras det bort direkt??? Har aldrig använt mig av försäkringen:/

Annons:
UlrikaD
2013-01-19 16:10
#1

Om veterinären anser att operation är nödvändig så bör Agria täcka operationen.

Du kan göra vilket som. Antingen betala allting själv och skicka in kvittonan till Agria och få tillbaka pengar.
Eller så säger du att du vill ha direktreglering innan operationen. Då löser de allting direkt (om det är på kontorstid). Men det kostar några hundra vill jag minnas att få direktreglering.

becka89
2013-01-19 16:13
#2

Okej, men det är ju jätte bra att veta, hade ingen anning:) Skulle tro att dom vill operera bort hennes tumör, den irriterar inte mercedez men den har vuxit och blivit större på 4månader så hoppas verkligen inte att den är elakartad.

UlrikaD
2013-01-19 16:15
#3

Kan ju vara en mastcellstumör, det är ju ganska vanligt. Har haft två såna på mina, båda har varit godartade.

Men vill du att de ska ta det på direktreglering så säger man till innan man lämnar illern så de vet. Det brukar stå nån skylt om detta vid receptionen om det är ett djursjukhus.

becka89
2013-01-19 16:20
#4

Okej ja det är bra att veta, har inte tänkt på om det står där, men ska försöka få en tid på fredag för koll sambon är nämligen borta hela veckan och har ingen som kan köra mig under veckan

ElinaPersson
2013-01-19 17:06
#5

Trist att jag jobbar 07:45-14:39 hela veckan, annars kunde jag skjutsat. :/ Nästa vecka börjar jag dock 11:11 men antar att du inte vill vänta :)

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Doktor-och-Designer
2013-01-19 23:07
#6

Agria brukar täcka sådant, vi har opererat bort mastcellstumörer flera gånger (alla har visat sig vara godartade). Som UlrikaD har skrivit så betalar man antingen själv och skickar in kvitto och information till Agria så får man tillbaka pengar eller så kan man be om direktreglering när man lämna illern. Där vi går kostar det 100 kr. Alla djurkliniker erbjuder inte direktreglering, men de flesta.

Annons:
becka89
2013-01-20 18:45
#7

#5 elina det är ingen fara tack ändå=) John får åka på fredag då han är ledig med henne=) sen får vi se när vi får operationstid får hoppas på ganska snabbt=)

#6 okej=) Kollade med dom i fredags och dom har direktreglering vilket är ganska skönt=)

Upp till toppen
Annons: