Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01 - Allmänt Artiklar Avel Berättelser Bilder Blocket Annonser m.m. Butiker och länkar Delad glädje är dubbel glädje Filmklipp Foder och godis Färg / Päls / Teckning Försäkringsfrågor / Föreningsfrågor Gratulationer och Glädjebetygelse Iller Beteenden/ Relationer Illern i Media/ Litteratur Kunskaps trådar Leksaker/ Sovställen/ Burar/ Rum Medlemmars Illrar/ Hemsidor/ Bloggar Namnförslag OL. Olika Lekar OT. Off-Topic Omplaceringar/ Säljes/ Köpes Resa Sajten & iFokus Saker att tänka på. Semesterhem/ Efterlysningar/ Samåkning Sjukdomar/ Hälsa/ Operationer Snacksaligt om iller Tips/ Accessoarer/ Aktiviteter Träffar Träffar ( som varit ) Tävlingar Uppfostran Uppfödare Utställningar Älskad och saknad, men aldrig glömda!
Foder och godis

Kycklingar till salu för föda till iller

2017-07-26 16:52 #0 av: jojjana

Vill kolla intresse. Bor i Bollebygd.  Har höns som fått kycklingar, där många nu är tuppar och jag inte kommer behålla. 

Skulle det vara intressant att köpa kycklingar som jag isåfall precis avlivat. (säljer ej levande)  De är allt mellan 3-6 veckor gamla. 

Anmäl
2017-07-26 18:51 #1 av: illernettan

Jag kan vara intresserad...men jag har två timmar enkel resa till dig. Kan du samla ihop ett gäng som jag kan hämta? Vad ska du ha för det?

Anmäl
2017-07-26 21:20 #2 av: jojjana

20 st kan jag lätt få ihop. (finns fler men de är små än så länge 1-2 veckor gamla) 

250 kr för 20 st. 

Anmäl
2017-07-27 02:49 #3 av: zickan

Tips om du kommer ha tuppar du vill bli av med. Så är det mer aktivitet på facebook i illertokig. Men även barf grupperna är det poppis. 

Kul att se höns ägare sälja än att bara gräva ner som många gör. Själv fått kontakt med flera runt västerås där jag bor. Som börjat ge bort till mat än att gräva ner. Så synd på att slänga bort så bra mat :-). 

zickans.com 

Värd på RåttorExotiskadjur

Anmäl
2017-07-27 08:02 #4 av: illernettan

#2 Det låter som ett överkomligt pris....jag är fortfarande intresserad. Ska vi redan nu bestämma en dag när jag kan hämta? Det ska bli intressant även att se om mina illrar kommer att äta större kycklingar. Har ju än så länge utfodrat med dagsgamla kycklingar.

#3 Kan bara instämma i allt du skriver....Glad

Anmäl
2017-07-27 10:16 #5 av: jojjana

# 2 Gärna innan söndag (måndag åker min man iväg.. och vi hjälps åt att avliva dem.  

# 3 När det är så många så är det synd att slänga dem. Hade kanske inte gjort det utan låtit de bli äldre och ätit dem själv. Men det är också ganska mycket jobb kring detta.   Vill gärna att de går till någon nytta :-) 

Anmäl
2017-07-27 13:05 #6 av: illernettan

#5 Jag ska kolla med kärbon och återkommer så fort jag gjort detta Glad. Jag antar att det är du och din man som hjälps åt med avlivningen? Personligen är jag alldeles för blödig för att göra det.

Anmäl
2017-07-27 21:10 #7 av: illernettan

#5 Är du hemma på lördag? Då kan vi titta förbi och hämta. Söndag går inte då kärbon är upptagen.

Anmäl
2017-07-28 18:09 #8 av: jojjana

Enklast för mig är om vi avlivar dem på kvällen när de lagt sig för att sova. så det blir ikväll isåfall.  Om ni kommer på lördag. Funkar detta för dig och era behov?  Mvh Johanna

Anmäl
2017-07-28 23:47 #9 av: Ang101

Behöver du bli av med några tuppar levande så känner jag ett gäng som letar. Min mor letar även tupp.

Anmäl
2017-07-29 14:23 #10 av: jojjana

#9 Ungtuppar eller äldre tuppar?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.