Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01 - Allmänt Artiklar Avel Berättelser Bilder Blocket Annonser m.m. Butiker och länkar Delad glädje är dubbel glädje Filmklipp Foder och godis Färg / Päls / Teckning Försäkringsfrågor / Föreningsfrågor Gratulationer och Glädjebetygelse Iller Beteenden/ Relationer Illern i Media/ Litteratur Kunskaps trådar Leksaker/ Sovställen/ Burar/ Rum Medlemmars Illrar/ Hemsidor/ Bloggar Namnförslag OL. Olika Lekar OT. Off-Topic Omplaceringar/ Säljes/ Köpes Resa Sajten & iFokus Saker att tänka på. Semesterhem/ Efterlysningar/ Samåkning Sjukdomar/ Hälsa/ Operationer Snacksaligt om iller Tips/ Accessoarer/ Aktiviteter Träffar Träffar ( som varit ) Tävlingar Uppfostran Uppfödare Utställningar Älskad och saknad, men aldrig glömda!
Blocket Annonser m.m.

Illervalpar till salu, seriös säljare?

2017-06-18 17:25 #0 av: samalexlaine

Såg denna annons idag då jag till och från håller utkik efter illrar för omplacering eller valpar, har länge funderat på att skaffa en själv och håller just nu på och läser på allt jag hittar, inklusive suktar mig själv lite med annonser. 

Men så blir jag ju såklart orolig för oseriösa säljare och att de inte kommer från bra hem, så någon som vet om denna man och hans uppfödning? 

https://www.blocket.se/kristianstad/Iller_Illervalpar_Illrar_73882928.htm?ca=16&w=3

Tack på förhand!

Anmäl
2017-06-18 17:43 #1 av: tanglytails

Jag vet ingen seriös/vettig uppfödare i Skåne. 

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. Hjärta

(hemsidan, facebook, instagram)

Anmäl
2017-06-19 18:37 #2 av: samalexlaine

Okej tack då vet jag. Gjorde lite eftersökningar på denne man och det lät inte heller något vidare eller seriöst, även om valparna var fina vill jag inte uppmuntra till sådan avel. Tack för lite respons!

Anmäl
2017-06-19 19:11 #3 av: eijla

En grej som oftast indikerar på oseriöst eller seriöst (vad jag märkt) är priset. Vet ingen seriös som tar under 3000 kr. Då brukar vaccination och veterinärbesiktning ingå så att man vet att man köper en frisk valp! 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.