Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01 - Allmänt Artiklar Avel Berättelser Bilder Blocket Annonser m.m. Butiker och länkar Delad glädje är dubbel glädje Filmklipp Foder och godis Färg / Päls / Teckning Försäkringsfrågor / Föreningsfrågor Gratulationer och Glädjebetygelse Iller Beteenden/ Relationer Illern i Media/ Litteratur Kunskaps trådar Leksaker/ Sovställen/ Burar/ Rum Medlemmars Illrar/ Hemsidor/ Bloggar Namnförslag OL. Olika Lekar OT. Off-Topic Omplaceringar/ Säljes/ Köpes Resa Sajten & iFokus Saker att tänka på. Semesterhem/ Efterlysningar/ Samåkning Sjukdomar/ Hälsa/ Operationer Snacksaligt om iller Tips/ Accessoarer/ Aktiviteter Träffar Träffar ( som varit ) Tävlingar Uppfostran Uppfödare Utställningar Älskad och saknad, men aldrig glömda!
Semesterhem/ Efterlysningar/ Samåkning

Illerhona efterlyses!

2017-06-16 19:30 #0 av: Ang101

Hej! Det var ett tag sedan jag har varit här men jag har efter många om och men och en lång tid försökt har jag gett upp och söker hjälp hos er!

Min föredetta sambo och jag åkte isär pågrund av hans otrohet. Vi hade två tjejer, ena tjejen vart sjuk och dog. Andra tjejen hade han kvar och tog hand om. Jag kunde inte ta med mig henne för där jag hamnade var inte djur tillåtet och att stanna hos honom var då bästa för henne i den stunden.

Mitt i allt ringer han och berättar att han vart otrogen genom vårt förhållande och att han gått vidare och so on. Det krossade såklart mitt hjärta men det han inte berättade, som slank ut mycket senare, efter många disskutioner om hans flickvän som inte ville ha iller och jag ville att han skulle ge henne till vår andra tjejs uppfödare på foderhem, vilket han vägrade då han inte berättade för dem att vår yngsta tjej dött, den iller dem fött upp, vilket han sa att han hade haft kontakt med dem.. var att han sålt min tjej! Min tjej! Min lilla tomteflicka jag åkte och hämtade från ett hem hon vart dåligt behandlad hos, betalade för, chippade och vaccinerade, gjorde allt för att hon skulle få ett bra hem, min ängel. Jag åkte genom hela Sverige för att ta hem henne, min ängel.

Jag har totalt brakat ihop för detta. Jag har under ett års tid kämpat för att få reda på vart hon är, få hem henne utan någon som helst ledtråd, trodde jag. Han ringde och sa att han sålt henne till ett gymnasium. VA?
Och vart!? Vilket!? Har kontaktat alla gymnasium med djur jag kan hitta, fler säger att hon inte är där, andra svarar ej.

Nu har jag snart gett upp och sträcker ut efter hjälp.

Hennes namn är Frysa, hon är en dryga två årig illerhona med tomtetäckning. Några fläckar på magen. Liten tjej. Mellan kort och lång päls.

Är det någon här som kan känna till henne? Veta vart hon kan vara? Hjälpa mig att få hem henne? Veta att hon är säker? Måste få veta att hon har det bra i ett hem där de tar hand om henne. Hon är extremt kelig men väldigt rädd av sig då hon vart som sagt, extremt dåligt behandlad i sin början.

Jag vill inte ha några dåliga kommentarer eller någon slags uppfostran.
Tack så hemskt mycket på förhand!

Anmäl
2017-06-17 22:32 #1 av: Anna_iller

Såg en video på youtube. Sökte på djurgymnasium och i någon video fanns det två illrar. Min ena tjej Milla försvann också för ett tag sen. Jag var helt uppriven efter att varit på bup och hon är fortfarande borta:( håller tummarna för dig och frysa!❤️

Anmäl
2017-06-18 19:07 #2 av: Ang101

Hej anna_iller!
Skulle du kunna länka videon? Hittar ingenstans :(

Jätte tråkigt att göra!:-(
Tack så mycket! <3

Anmäl
2017-06-18 20:29 #3 av: tanglytails

#1 Har du satt upp lappar? Inte sett någonting om att iller är försvunnen här :/

Anmäl
2017-06-19 22:34 #4 av: Ang101

Ja i olika ställen samt på olika skolor, djursjukhus m.m. Nej har inte vänt mig hit förens nu. Detta är liksom min sista utväg. Har nästintill gett upp :'(

Anmäl
2017-06-21 11:53 #5 av: Ang101

Jag har äntligen hittat henne. Hon finns på ett gymnasium som hörde av sig. Han hade sålt henne till dem och dem hade "god tro" att Frysa var hans, men vi hade även ett kontrakt vi skrivit ihop tillsammans han inte visat i det fallet. Det kontraktet fanns hemma hos honom. Vilka jävla människor det finns.

Hon har det iallafall bra vilket jag är mycket glad över, att hon är säker och har ett hem.
Tack till er som hört av er och hjälpt mig! Det var oerhört snällt av er! <3

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.