Annons:
Etikettallmänt-om-iller
Läst 1366 ggr
Obakanue
2017-04-06 11:50

Söker seriösa iller uppfödare

Jag har letat en massor efter seriösa uppfödare, tyvärr är många uppfödares hemsidor dåligt uppdaterade och vissa saknar sidor helt och hållet. Jag har läst flera namn men hittar inga kontaktuppgifter och samt är det svårt att veta om de fortfarande är aktiva. Jag bor i Helsingborg och har inga problem att åka en bit för att hitta en kull med bra temperament. Dock blir det lite svårt att ta sig upp till Stockholm då jag kommer behöva åka med tåg och jag vill inte låta illern behöva resa så länge.

Här är några jag "hittat" men är osäker på om de fortfarande är aktiva och vissa hittar jag inte kontaktuppgifter till:
Marie Tiedemann "Alla Tiders Illrar" Kristianstad (finns telefonnr på eniro vet ej om hon är aktiv)
Jan Nilsson i Kungshult (inga kontaktuppgifter, ingen sida, vet inte om han är aktiv)
Lennart Persson Hörby  (inga kontaktuppgifter, ingen sida, vet inte om han är aktiv, hört att han inte räknas som en bra uppfödare osäker på detta???)
Janne Karlsson, Härryda (inga kontaktuppgifter osv, men hört mycket gott om valparna ifrån honom)
Karin & Eva-Lotta Gustavsson, Halmstad (vet knappt något alls)
Trollvalpen's Helsingborg (skickat ett mail men är osäker på om det var rätt eller om de fortfarande är aktiva)
Mellanhedens uppfödning Malmö
Jan Nilsson i Eslöv

Lite hjälp hade varit uppskattat! Jag och min sambo hade egentligen också varit intresserade av att köpa en liten buse i behov om omplacering.

MVH

Annons:
illernettan
2017-04-06 12:21
#1

Den enda jag vet något om med säkerhet är Marie Tiedemann, hon har ingen uppfödning kvar längre. 

Jag tror inte Karin & Eva-Lotta, Trollvalpens och Mellanhedens har någon uppfödning heller men är osäker.

I Skåne är det mindre lätt att hitta en uppfödare så en får vara beredd på att resa en bit. Själv har jag min uppfödning strax utanför Skövde. Jag tror att jag blir närmast.

 Min uppfödning heter Hillbiörns och jag har en sida på facebook, https://www.facebook.com/HPazzulos/ 

Uppfödningen har funnits sedan 1999 och jag har varit ägd av illrar sedan 1992.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Obakanue
2017-04-06 12:28
#2

Till #1 
Okej vad synd! Ja jag kollade lite på det också! Ni verkar planera kullar nu i år? Hur ser det ut? Tingar man en valp och har jag möjlighet att komma och träffa dem först? 
PS Jag skrev på Facebook!

FerretCrow
2017-04-06 13:46
#3

många av dom namnen du skriver är gamla farmare oxå och där måste man fråga sig om man är villig att stödja den typen av avel etc.

Obakanue
2017-04-06 16:48
#4

Till #3
Det var det jag ville ha mer information om! Självklart hade jag åkt och kollat på dem först vill ju se att aveln sköts bra.

VeronicaKahlbäck
2017-04-06 20:15
#5

Dom du räknade upp är antingen inaktiva eller driver buruppfödning/farmare så du kan stryka hela listan, tyvärr. Närmaste seriösa uppfödare för dej är Nettan. Den klarar tågresan galant. Valpar brukar dessutom vara duktiga på att sova under resa.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Obakanue
2017-04-06 20:22
#6

Till #5 tack det var det jag ville veta. Men har tagit kontakt med Hillbiörns uppfödning så ska dit och kolla läget faktiskt!

Annons:
illernettan
2017-04-07 18:23
#7

#6 Du är så välkommen :-)

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Upp till toppen
Annons: