Annons:
Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 825 ggr
Sussi7378
2017-03-26 00:21

Iller hona omplaceras

Hej!!
Pga. ett dödfall så har jag fått hem en liten illerhona… som söker nytt hem… Tyvärr vet jag inget om henne mer än att hon ska vara Chipkastrerad o ca 2 år gammal… Hon finns i Göteborg.. Hon omplaceras/Säljes för en symbolisk summa på 1000 :- å kommer då få med sig transportbur o allt annat som jag har fått med henne… 
Varför jag sj inte kan ha kvar henne är för att min sambo är pälsdjurs allergisk… 

Ni kan nå mig här inne eller på min mail som är sussi7378@hotmail.com

väl möt Susanne

Annons:
VeronicaKahlbäck
2017-03-26 09:28
#1

Ett tips är att även annonsera i gruppen 'illertokigt'. I övrigt så kanske en bild är bra för att se färg, skick och eventuellt annat. 1000 :- är väldigt dyrt. När man inte vet hur den är, vart den är uppfödd och att den är runt två år så skulle jag sätta en femhundring. Eller jag har aldrig tagit betalt för omplaceringar men om jag skulle. Det finns valpar att få tag på för en mindre peng, även om det då är från väldigt oseriösa håll men det finns inget som säger vad det är för avel på den illern. Två år är faktiskt ganska gammalt och i det här läget vet man inte heller hur den har skötts.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

ninaeliz
2017-03-28 20:00
#2

synd det er så langt unna… skulle mer enn gjerne gitt den lille damen et hjem <3

zickan
2017-03-28 22:28
#3

Ett tips är att kolla om hon är id märkt. Ta henne till en veterinär och fråga om de kan kolla ifall hon har ett. Om hon har ett kanske hon kommer från en uppfödare och kanske går att få fram mer information om henne, Många uppfödare sparar information om tidigare valpar. Jag spar alltid id nummer på från alla mina.

1000:- för en chipkastrerad iller på bara 2 år med lite tillbehör är inte så mycket pengar för en som verkligen är intresserad. Dock om man har bråttom att hitta hem är det enklare att inte ta så mycket. 
Tror bild och lite mer information hur hon är skulle locka mer intresserade. Vad har hon för färg? Går på lådan? Har hon humör, bus nafsar, biter, lugn, busig, aktiv?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

VeronicaKahlbäck
2017-03-29 07:51
#4

#3 Billigt för en iller på två år som kan har kostat en 500ing som valp, chippet kan vara på väg att gå ut, den kan vara i dåligt skick, den kan missa lådan varje gång, den kan ha ett taskigt beteende, den kan vara oföräkrad m.m ?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Upp till toppen
Annons: