Annons:
Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1716 ggr
SSkur
2017-03-09 20:36

2 illrar söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

På grund av en lång tid med allergiska besvär väljer jag nu att omplacera mina två pälskorvar. Ser helst att dom flyttar tillsammans. Inget krav på tidigare erfarenhet. Vid intresse skriv ett PM och berätta vem du är och vad du kan erbjuda för miljö och hem. Illrarna och jag finns i Eksjö.

Jennifer 'Enju' Junpier, hona född 2015-06. Hon är pastellfärgad med tomte tendenser. Kommer från raggarillern. En mycket snäll men aktiv iller. Med mig är hon helt bitfri och säker att ha runt ansiktet. Nafsar givetvis lätt vid lek. Hon testbiter alltid nya människor. Hon är ninja som klättrar upp på hatthyllan på egen hand, tar sig över sin Marshall playpen och öppnar garderobsdörrar. Hon är en skygg iller som gärna ligger och trycker i sitt rör när något okänt är i närheten. Jag upplever att hon behöver en lång tid att lära sig leva med andra illrar. Hon är mer eller mindre 100% på lådan då hon alltid söker upp en låda. Brukar dock bajsa i protest när något inte är acceptabelt.

Kirito, hane född 2016-05. Han är viltfärgad och kommer från murgrönans. Han är en snäll men nyfiken och oerfaren iller. Han är väldigt klumpig och baktung vilket gör att han kommer knappt upp någonstans. Han är väldigt nyfiken på nya människor och djur. Verkar inte alls rädd för något förutom dammsugaren. Han biter fortfarande något hårt och okontrollerat när vi leker. Men han brukar alltid ge ett par iller pussar direkt efteråt. Han verkar älska att vara ute på promenader och då brukar det bli mycket gräv och smygande. Han är inte speciellt bra på lådan än. Men då går han alltid vid sidan om och sover gärna i lådan istället.

Båda illrarna är chippade, vaccinerade, kemiskt kastrerade och försäkrade. Dom äter orijen cat & kitten och revolution av frettchen4you som torrfoder. Dom äter även kyckling hjärtan, mage, lever, vingar och halsar. Fodermöss, lax, äggula, mush cat basic.

Fråga om det är något mer ni undrar.

Annons:
Ylva_Källander
2017-03-11 10:14
#1

Har du kollat med deras uppfödare? Uppfödare brukar vilja spela en roll i vilka hem omplacerade illrar hamnar i. Hoppas verkligen att de får ett bra hem! 🙂

Saga06
2017-03-11 12:03
#2

Har du kort å lägga upp.

Saga06
2017-03-11 12:03
#3

Har du kort å lägga upp.

SSkur
2017-03-11 13:46
#4

#1 båda uppfödarna är informerade. #2 det ska vara en bild på var en bifogat. Dom syns om man kollar via datorn men kanske inte funkar i mobilen.

miloiller
2017-03-21 07:01
#5

har de fått nåt hem ännu?

mvh håkan

SSkur
2017-03-21 11:06
#6

#5 Hanen har fått ett nytt hem. Honan är kvar men kanske inte länge till.

Annons:
maddilin
2017-04-10 16:32
#7

Är honan kvar?

Jeenniikotten
2017-04-10 17:52
#8

Har du honan kvar?:) Kan erbjuda henne det bästa med massa bud o kel!

SSkur
2017-04-11 20:11
#9

Honan bor fortfarande hos mig men nya hemmet är bestämt så länge det inte sker någon plötslig oförutsägbar förändring.

Upp till toppen
Annons: