Annons:
Etikettberättelser
Läst 1176 ggr
Anna_iller
2016-12-21 20:48

har ni några roliga iller historier

I sommras var jag hemma själv en kväll så jag ringde och frågade mamma om jag kunde ta in illrarna på rummet en stund:) och det gick bra. sen har jag en "kompis" som ofta är väldigt taskig… Nämner inga namn! Hon stör sig väldigt mycket på att jag tror att djur har en parapsykisk förmåga:) alltsa kan sända bilder ord och känslor till oss:) så hon kommer och knackar på dörren undrar om vi kan leka… Vi går in på mitt rum och efter en stund sätter hon igång🙄 "Djur kan inte tänka det har ingen hjärna! Det är inte logiskt att djur kan sånt" osv. Milla som inte brytt sig novidare som suttit i mitt knä och tittat på henne går då över till hennes knä😚 Och helt plötsligt biter hon till henne i magen…. Och Milla biter verkligen ALDRIG på någon! Men blicken hon gav mig var så övertygande;) jag tror att djur kan tänka på ett logiskt sätt och det här med djurkombinikation! Ni behöver självklart inte tro det men en annan förklaring kan vara att hon kände av att jag var orolig så hon blev det själv😀 Hur som helst efter alla år hon små mobbat mig förtjänade hon faktiskt det😂 XD jag bekriper nu i efterhand inte alls varför jag släppt in henne☺️… Skriv gärna om ni har nån rolig iller historia

Annons:
Something Awesome
2017-01-08 00:31
#1

Min iller lucifer, som jag har haft i 6 och ett 1/2 år brukade att klättra upp nära fönstret i mitt gamla hus, min pappa brukade berätta att om han föll ut genom fönstret (som inte var högt upp) han skulle springa iväg och aldrig komma tillbaka.

Jag sa till honom att jag inte tror att han skulla springa bort., men så en dag föll han ut genom fönstret, märkte inte att han saknades i fem minuter. Jag sprang ut till bakgården dörren, och där han satt och skakade, repa dörren och ville in igen.  julgran svans och allt.

han kunde ha sprungit om han ville men jag visste hela tiden att han inte skulla.

En annnen historia är min pojka Slash, han har sprunget ut af fönstert i vores annet  hem 5 gånger, han hittat ett nytt sätt att lura oss varje gång. Men har altid funnit hem igen. en gång han var borta i nästan fyra timmar, vi fann honom gömmer sig i en bakgård och nästan lockas honom med godsaker , men sedan sprang han tillbaka ut och vi kunde inte hitta honom. Vi beslutade att titta ut genom ytterdörren av lägenheterna innan vi gick i säng och det var han, sitter och kliar sig, '' Får jag komma in, jag är hungrig "' som en liten skitstövel . vi var mycket orolig men lyckligtvis är han smart och han har inte undgått sedan.  :)

Something Awesome
2017-01-08 00:36
#2

Anna_iller, ferrets are very intelligent animals and most mammals are able to think almost like we do, just not as advanced, they are more basic, living in the present while we are unable to most of the time. But they respond a lot to how we act and our energy. I do believe your story, I have experienced similar stories with my ferrets and they do really have a life of their own, like small people.  :)

Anna_iller
2017-01-11 07:24
#3

Tack dör dina avar☺️ Varför skrev du på engelsk☺️?

Upp till toppen
Annons: