Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01 - Allmänt Artiklar Avel Berättelser Bilder Blocket Annonser m.m. Butiker och länkar Delad glädje är dubbel glädje Filmklipp Foder och godis Färg / Päls / Teckning Försäkringsfrågor / Föreningsfrågor Gratulationer och Glädjebetygelse Iller Beteenden/ Relationer Illern i Media/ Litteratur Kunskaps trådar Leksaker/ Sovställen/ Burar/ Rum Medlemmars Illrar/ Hemsidor/ Bloggar Namnförslag OL. Olika Lekar OT. Off-Topic Omplaceringar/ Säljes/ Köpes Resa Sajten & iFokus Saker att tänka på. Semesterhem/ Efterlysningar/ Samåkning Sjukdomar/ Hälsa/ Operationer Snacksaligt om iller Tips/ Accessoarer/ Aktiviteter Träffar Träffar ( som varit ) Tävlingar Uppfostran Uppfödare Utställningar Älskad och saknad, men aldrig glömda!
Iller Beteenden/ Relationer

Springer iväg med mat?

2016-11-19 05:15 #0 av: Blue_Lugia

Illern här hemma tar ibland mat i munnen och springer iväg en bit för att äta upp den.
Gör era så också?

I try to make you hate me. But no matter what I do, you still think I'm your friend.
Anmäl
2016-11-19 10:08 #1 av: mandariiin

Alltid 👍
Man hittar små matförråd här och där.

Anmäl
2016-11-19 11:32 #2 av: Blue_Lugia

Haha min kutar några meter och äter upp det direkt. :)

I try to make you hate me. But no matter what I do, you still think I'm your friend.
Anmäl
2016-11-19 18:49 #3 av: zickan

Vanligt beteende för de flesta illrar att vilja gömma maten. Vilket mina hundar älskar när de lyckas hjälpa mig städa upp nått förråd nånstanns. 

zickans.com 

Värd på RåttorExotiskadjur

Anmäl
2016-11-19 20:07 #4 av: Blue_Lugia

#3 Men det är snarare så att han äter en stund från sin skål, sen helt plötsligt tar han munnen full med mat och springer 2-3 meter bort och äter upp det.
:/

Anmäl
2016-11-19 20:12 #5 av: Ylva_Källander

Min Oliver brukar gräva ur maten från skålen då han inte tycker att det är bekvämt att äta ur den, vanligtvis äter han den bara på golvet framför skålen men ibland springer han iväg en eller två meter för att äta den. Han gömmer inte undan torrfoder men färskt kött måste man hålla uppsikt över så att det inte försvinner in under en soffa och ruttnar. ;3

Anmäl
2016-11-20 10:03 #6 av: JossanH

Många gillar att springa iväg en bit och gärna sätta sig på en matta och äta. Även om det är en långhårig matta så maten fastnar i trådarna 😁

Medarbetare på iller.ifokus

Anmäl
2016-11-21 17:11 #7 av: linaoliviaa

Min tar 2-3 bitar mat och springer in under soffan och gömmer det, men hon äter sällan upp det hon gömmer 😊

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.