Annons:
Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1170 ggr
[Blue_Lugia]
11/16/16, 10:59 PM

(O) Akut!

Det är konflikt med hunden här hemma och jag känner att det inte funkar tyvärr… Info tas via pm!! Jättesnäll ung hane, ej kastrerad.

Annons:
Ylva_Källander
11/17/16, 8:57 AM
#1

Jag har en iller som inte passar med min hund, men jag har tagit det sakta och de är ialla fall vänner nu, börja med att separera dem och sakta introdusera dem med varandra. Se till att de båda känner sig trygga och inte blir rädda, du vill inte riskera att de blir rädda för varandra. Jag kopplade min hund och höll i Oliver och lät dem lukta på varandra försiktigt, sedan fick de (med min uppsyn) sakta gå fram till varandra och hälsa (Ta det i deras takt). Tyvärr så funkar inte vissa illrar och hundar. Det kan vara av olika anledningar, Oliver och Mini passar helt enkelt inte ihop eftersom min hund (Mini) inte förstår att man inte kan leka hur som helst med Oliver och han har varit nära till allvarliga skador flera gånger. Du får helt enkelt tänka till själv hur mycket du litar på dem och om du tycker det är värt att riskera att någon utav dem blir skadade om du inte litar helt på dem. Lycka till med att få ihop dem! ;3 Låter nog ganska negativt men jag har bara satt ton på det negativa, flera illrar och hundar funkar jätte bra med varandra, det beror helt på djuren.

zickan
11/17/16, 4:16 PM
#2

Har flera illrar och två hundar varav ena är opålitlig när hon går upp i varv och kan besvara om nån biter henne. Delar av med marshall galler så illrarna nästan har ett helt rum när jag inte är hemma. Har kört munkorg på min vovve när hon var som värst under ungdomen. Bara extra skydd när jag försökt få henne acceptera. Gått 6 år nu. Hunden accepterar att de finns. De har byggt upp en halvmeters regel. Passerar varandra utan problem. Kan även sova i samma soffa. Men de håller avstånd från varandra. Kan va lite tid, trix och stor koll. Men vill man försöka så finns flera knep att testa. Tror dock du hsr lättare nå ut till folk med mer information om illern och ev bild. Var den kommer ifrån, ev stsm, färg, psyke, låd tränad eller ej osv

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Blue_Lugia]
11/19/16, 3:11 AM
#3

Jag kan inte gå ur rummet utan risk att hunden biter illern, så det känns för riskfyllt. Han har gjort utfall flera gånger. Satt i köket och hör hur hunden ilsket skäller till (eller så som det låter när dom går till attack) och ser illern fly in under bordet när jag kommer in i vardagsrummet. Antagligen kom illern för nära och luktade på hunden vilket gjorde att han kände sig trängd. Han har fått känna på illerns tänder ett par gånger, därför blir han nervös av att ha honom intill. Vill inte ta risken att hunden biter på riktigt en dag, istället för varningar.

[Blue_Lugia]
11/19/16, 11:25 PM
#4

#2 Det fanns orsaker till varför jag ville ta allt via pm, han finns på blocket också, och har nu funnit nya männidkor som tagit honom till sig. Väldigt snäll och nyfiken, sällan bitig och duktig på lådan. Det blev en ganska kort tid tillsammans, därför känner jag mig som världens sämsta människa som satt och grät igår och sörjde precis som att han skulle vara död…

zickan
11/19/16, 11:35 PM
#5

#4 Det är skönt att du lyckades så fort :-). Kan annars va svårt att omplacera iller till och från. Då brukar mer information göra det enklare. 

Tyvärr nått som är svårt att förutspå innan hur alla djuren reagerar med varandra. En av de bättre sakerna med att ta från seriösa uppfödare som istället kan hjälpa till med att ta åter eller liknande. 
Bara va glad det löste sig smidigt och illern nu får det enklare.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Blue_Lugia]
11/19/16, 11:44 PM
#6

#5 Jag fick ett par intressenter faktiskt. Hade själv inte trott det. Trodde inte det gick att bli så fäst vid ett djur efter så kort tid… :( Det gör ont hjärtat att lämna i från sig sin lilla vän även om man vet att man måste. Jag vet att han får ett bra hem nu, med en illerkompis dessutom. Så jag ska inte va självisk nu! Haha

Annons:
Upp till toppen
Annons: