Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01 - Allmänt Artiklar Avel Berättelser Bilder Blocket Annonser m.m. Butiker och länkar Delad glädje är dubbel glädje Filmklipp Foder och godis Färg / Päls / Teckning Försäkringsfrågor / Föreningsfrågor Gratulationer och Glädjebetygelse Iller Beteenden/ Relationer Illern i Media/ Litteratur Kunskaps trådar Leksaker/ Sovställen/ Burar/ Rum Medlemmars Illrar/ Hemsidor/ Bloggar Namnförslag OL. Olika Lekar OT. Off-Topic Omplaceringar/ Säljes/ Köpes Resa Sajten & iFokus Saker att tänka på. Semesterhem/ Efterlysningar/ Samåkning Sjukdomar/ Hälsa/ Operationer Snacksaligt om iller Tips/ Accessoarer/ Aktiviteter Träffar Träffar ( som varit ) Tävlingar Uppfostran Uppfödare Utställningar Älskad och saknad, men aldrig glömda!
Uppfödare

Ny uppfödarlista?

2016-10-15 02:09 #0 av: linaoliviaa

Hej undrar om någon vill tipsa om uppfödare som finns tillgängliga idag så man vet vilka som finns? 😊

Anmäl
2016-10-15 14:32 #1 av: Bogey

Jo du har rätt, uppfödarlistan behöver en uppdatering då flera av uppfödarna på den inte längre verkar vara aktiva.

Jag sitter inte på hela sanningen så det kan finnas fler aktiva uppfödare än dom jag nämner, men här är de som jag vet med säkerhet är aktiva.

Raggarillern, Västerås
Dashing ferrets, Uppsalatrakten
Fireflames ferrets, Ånge
Hillbiörns illrar, Skövdetrakten

Alla  kan du även hitta på Facebook.

Anmäl
2016-10-15 17:12 #2 av: Grodan
  • Zickans, Västerås
  • Ale&Kent, Tyresö
  • Midnattsolens
  • Norrskenets
  • Murgrönans, Gotland

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2016-10-16 13:42 #3 av: linaoliviaa

Tack vet någon några andra så bara att skriva här 😊

Anmäl
2016-10-16 14:42 #4 av: Grodan

Frågan är om alla dessa fortf håller på.

Den totala listan som vi fått ihop just nu, ser isåfall ut såhär, i bokstavsordning:

• Ale&Kent, Tyresö
  • Dashing ferrets, Uppsalatrakten
  • Fireflames ferrets, Ånge
  • Hillbiörns illrar, Skövdetrakten
  • Midnattsolens, Stockholm
  • Murgrönans, Gotland
  • Norrskenets, Timrå
  • Raggarillern, Västerås
  • Zickans, Västerås

Anmäl
2016-10-16 17:09 #5 av: linaoliviaa

Fanns där inte någon i Malmö och Göteborg eller dom föder inte upp längre?

Anmäl
2016-10-17 08:53 #6 av: illernettan

#4 Jag håller fortfarande på...Hillbiörns.....Glad

Anmäl
2016-10-17 11:15 #7 av: Bogey

#6 Du står med så du är inte glömd. Glad

#5 Det fanns en uppfödare i Malmö som kallade sig Satmaran här på iFokus. För några år sen förlorade hon hela sin kull inkl. avelshonan (tror jag) på grund av värmeslag. Det var en varm sommar det året och minns jag rätt så lade hon ner sin uppfödning tills hon hade råd att skaffa nån form av kylanläggning.

Anmäl
2016-10-17 11:27 #8 av: Rebellkatten

Jag tror att Faxlin fortfarande är aktiv också. Hakuna matatas hette den kanske? Hon hade iaf en kull förra året (tror jag det var, eller två år sen?) 

Anmäl
2016-10-17 23:33 #9 av: linaoliviaa

Ja Nettan det är dig jag skrivit med på Facebook 😁

Anmäl
2016-10-17 23:33 #10 av: linaoliviaa

Anmäl
2016-10-17 23:35 #11 av: linaoliviaa

Jaha UH så tråkigt att hon förlora alla 😢

Anmäl
2016-10-18 08:38 #12 av: illernettan

#9 Visst är det så Skrattar

Anmäl
2016-10-18 10:22 #13 av: JossanH

Fairy Ferrets finns väl i Upplands Väsby?
Och Rinas föder väl också fortfarande upp illrar vad jag vet, i Uppsalatrakten.

Neråt till är det ont om bra uppfödare. Finns dock en hel del som föder upp lite sporadiskt för jakt/sällskap och ofta under högst tveksamma förhållanden. Vilket inte är att rekommendera att köpa ifrån.

Medarbetare på iller.ifokus

Anmäl
2016-10-18 16:01 #14 av: eijla

Jag köpte min senaste valp från Happy Ferret's som finns utanför sthlm Glad Världens goaste valp 

Anmäl
2016-10-19 07:58 #15 av: FerretCrow

#14 ja det är väl Ale&Kent, Tyresö

Sajtvärd för Worldofwarcraft.ifokus

Anmäl
2016-10-19 13:28 #16 av: eijla

#15 Ja precis :) 

Anmäl
2016-10-23 22:31 #17 av: Grodan

Kan denna stämma?

• Dashing ferrets, Uppsalatrakten
  • Fairy Ferrets, Upplands Väsby
  • Fireflames ferrets, Ånge
  • Hakuna Matatas, Älvkarleby
  • Happy Ferret´s, Tyresö
  • Hillbiörns illrar, Skövdetrakten
  • Midnattsolens, Stockholm
  • Murgrönans, Gotland
  • Norrskenets, Timrå
  • Raggarillern, Västerås
  • Rinas, Uppsala
  • Zickans, Västerås

Anmäl
2016-11-10 14:37 #18 av: CayKantos

Skulle det inte gå att lägga ut en ny tråd med en bättre översikt över alla uppfödare samt var dom befinner i i landet?😊

Just another crazy animal lover Skämtar

Medarbetare på Terrier iFokus, kom gärna in och kika!

Anmäl
2016-11-10 15:56 #19 av: Bogey

#17 Grodan, om din lista stämmer, kan du inte uppdatera Tråden "Uppfödarlistan"?
Skriv också in överst när den senast blev uppdaterad. Ser man sen till att ändra det datumet varje gång nån uppdaterar så kan all se hur aktuell listan är. 

Anmäl
2016-11-19 22:11 #20 av: Grodan

Hur tar jag reda på om den stämmer? Jag är inte med i några illergrupper, tror jag... hm... 

Kan inte heller lägga in den då jag inte är moderator/admin här. Men säkert kan någon admin lägga in listan...

På mus-ifokus gör jag en ny uppfödarlista, i artikelform, varje år dit alla uppfödare får anmäla sig för att stå med. Har med all kontaktinfo man behöver veta. Tycker det skulle vara bra om iller-ifokus kunde ha något liknande.

Anmäl
2016-11-19 23:17 #21 av: zickan

#20 tyvärr har många lämnat ifokus så att be alla uppfödare samla info och skicka in till modd på iller ifokus kan bli knepigt. Tror din lista är korrekt. 
Kanske bara räcker att skriva en lista på alla uppfödare som finns. Ha de man vet är aktiva högst upp. Folk brukar va snabba att säga till när de märker att nån inte är aktiv eller inte finns med. 

zickans.com 

Värd på RåttorExotiskadjur

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.