Annons:
Etikettallmänt-om-iller
Läst 985 ggr
linaoliviaa
10/12/16, 4:30 PM

Iller i Sjöbo?

Hej undrar om någon har från årets kull i Sjöbo som då ska vara födda någon gång i Maj? Undrar mest vilket datum dom är födda eftersom jag inte har en aning om det, för köpte min lilla flicka som nu blir 6 månader i november av en tjej som hade köpt henne hos han/hon i Sjöbo. Personen hade dom utlagda på blocket i våras/ somras och vissa av dom hade ingen svans som då min inte har. 😊

Annons:
Madde
10/12/16, 5:25 PM
#1

#0: Kunde du inte få ett datum av hon du köpte din illertös av? Kan tyvärr inte hjälpa dig.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

linaoliviaa
10/12/16, 7:13 PM
#2

Hon visste tyvärr inte helt säkert, hon hade nog inte direkt frågat eller bara glömt bort det 😊

Madde
10/12/16, 7:21 PM
#3

Du kan säkert söka på det. Känner igen är det här pratats om de illrarna.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

linaoliviaa
10/12/16, 8:25 PM
#4

Jag har försökt söka men får inte fram något om dom stod heller inte i annonsen personen lagt ut, dom har haft en grupp om dessa illrarna men mest varför dom inte hade svans osv.. Så var inte något direkt om själv kullen så 😊

Hundtassens
10/12/16, 10:26 PM
#5

en iller utan svans, är jag dum om jag ber om bild? hur kommer det sig att de inte har någon svans? dömer inte endast intresserad :)

JossanH
10/12/16, 10:38 PM
#6

#5 oftast råkar honan bita av delar av- eller hela svansen när första valpen ska ut om det är så att en iller saknar svans. Är det flera med samma problem är förstås frågan om alla valparnas svans var av vid roten eller om vissa hade en stump. Är det olika längd på svansarna skulle jag säga att det varit en ganska stressad/orolig hona som råkat bita av flera valpar svansarna. Om ingen av de svanslösa valparna har någon svans alls tänker jag att det skulle kunna vara en genetisk defekt (men inget jag hört om tidigare på iller) som kan påverka ryggen om man har otur.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
linaoliviaa
10/12/16, 10:58 PM
#7

Här är en liten film på henne så ser man lite bättre för har tyvärr ingen bra bild så 😄

linaoliviaa
10/12/16, 11:02 PM
#8

Hon var hos vetrinären igår för att hon skulle staliriseras med chip och fick då också en hälsokontroll och hon är fullt frisk så här är det inga problem med en liten stomp som svans 😊

linaoliviaa
10/12/16, 11:04 PM
#9

Jag vet inte själv vad som hänt med svansen men som Jossan säger så tror jag mamma bitit av svansen när dom föddes, det var bara vissa som föddes utan svans men dom flesta hade svans 😊

JossanH
10/13/16, 7:56 AM
#10

#9 grejen är att det bara brukar vara en valp i en kull som får stympad svans och det är första som ska ut. Veronica, vår Sajtvärd här, har en bror till din iller. Tagen som omplacering (flyttat många gånger på väldigt kort tid). Jag tror dock att han har precis lika kort svans som din vilket är ganska oroväckande, om det är en genetisk (och ärftlig) defekt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

linaoliviaa
10/16/16, 5:12 PM
#11

Min är också en omplacering, jag köpte henne för att hon skulle få ett för alltid hem så hon är inte till för avel eller något sånt bara sällskaps djur 😊

LindaBlue
10/16/16, 7:48 PM
#12

Här är i alla fall tråden det pratas om längre upp: http://iller.ifokus.se/discussions/57861f128e0e74660d000d47-svanslosa-illrar

Michaelaloretta
10/17/16, 2:11 PM
#13

Ville bara inflika att hon är jättefin :)

Annons:
linaoliviaa
10/17/16, 11:25 PM
#14

Tack så mycket 😃

Ylva_Källander
10/24/16, 1:22 PM
#15

Jag vet inte om just den kullen men jag har min iller Oliver från en senare kull från samma uppfödare, jag har fortfarande nummret till honom, så om du vill så kan jag skicka det i PM så kanske han fortfarande har någon form utav kontakt med några utav ägarna från den kullen?

linaoliviaa
10/25/16, 12:25 AM
#16

Ja jag hade också hans nummer hinnan men varje gång jag skrev kändes det som om jag typ störde och jag vill absolut inte störa folk ☺️

animal-lover
10/25/16, 8:39 PM
#17

Kan säga att som uppfödare så störs man inte av samtal som har med ens valp att göra, visst så kan det vara en olämplig tidpunkt men då får man säga det och be om att ringa upp senare 😊

FerretCrow
10/27/16, 9:52 AM
#18

precis som #17 skriver. en seriös uppfödare blir inte störd. Mina valpköpare får ringa mig dygnet runt. okej jag kanske inte vill bli ringd 3 på natten av en enklare fråga men är illern dålig så ska dom ringa närsom på dygnet. Har även haft andras valpköpare i luren mitt i natten. bara roligt att hjälpa till =)

linaoliviaa
10/27/16, 2:15 PM
#19

Han är ju inte direkt någon bra uppfödare och använder sina illrar för pengar Och daför känner jag att varje gång jag försökt prata med honom har jag bara fått ett kallt svar tillbaka så har jag iallafall upp fattat honom

Upp till toppen
Annons: