Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01 - Allmänt Artiklar Avel Berättelser Bilder Blocket Annonser m.m. Butiker och länkar Delad glädje är dubbel glädje Filmklipp Foder och godis Färg / Päls / Teckning Försäkringsfrågor / Föreningsfrågor Gratulationer och Glädjebetygelse Iller Beteenden/ Relationer Illern i Media/ Litteratur Kunskaps trådar Leksaker/ Sovställen/ Burar/ Rum Medlemmars Illrar/ Hemsidor/ Bloggar Namnförslag OL. Olika Lekar OT. Off-Topic Omplaceringar/ Säljes/ Köpes Resa Sajten & iFokus Saker att tänka på. Semesterhem/ Efterlysningar/ Samåkning Sjukdomar/ Hälsa/ Operationer Snacksaligt om iller Tips/ Accessoarer/ Aktiviteter Träffar Träffar ( som varit ) Tävlingar Uppfostran Uppfödare Utställningar Älskad och saknad, men aldrig glömda!
Saker att tänka på.

Vi ska skaffa iller, viktigast att tänka på?

2016-08-25 18:37 #0 av: idagustafsson

Hej! Är så att jag och min sambo ska skaffa iller.
Vi undrar lite vad som är viktigt att tänka på och vad som är farligt för dom respektive bra. Tanken är att skaffa två stycken. (bor i hus) 

Anmäl
2016-08-25 19:33 #1 av: Madde

#0: Har ni någon erfarenhet av illrar sedan tidigare?

Om ni inte har det så är det en bra början är besöka någon som har iller för att få möjlighet att klämma och känna på de.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Anmäl
2016-08-27 17:28 #2 av: illernettan

Försök att hitta någon som ni kan besöka. Där får ni på ett enkelt sätt veta om iller är något för er. Vart bor ni någonstans?

Anmäl
2016-08-27 21:08 #3 av: idagustafsson

Vi har ingen erfarenhet av illrar sen tidigare.
Svårt att veta vart man skulle kunna besöka någon bara sådär..
Vi bor i Östergötland

Anmäl
2016-08-27 21:35 #4 av: JossanH

Vart i Östergötland? Jag bor också där ☺️

Medarbetare på iller.ifokus

Anmäl
2016-08-28 10:47 #5 av: illernettan

En får som vara beredd att åka en bit för att kunna besöka någon som har iller. Här tar gärna vi gärna emot besökare och det finns 7 illrar i varierande åldrar, färger och pälslängd. Vi finns mittemellan Skövde och Töreboda.

Vill du hellre träffa en drös med illerägare så passa på och kom över till vår utställning den 29/10. Där får du chansen att träffa flera ägare på samma plats plus flera uppfödare. Det är gratis inträde och det finns fika att köpa under dagen. 

Anmäl
2016-08-28 11:17 #6 av: idagustafsson

JossanH: vi bor i Åtvidaberg, skulle vara jätteroligt att få träffa några illrar :)

Anmäl
2016-08-28 12:24 #7 av: JossanH

#6 jag bor på landet utanför Mjölby (mot Boxholm) så blir ju en bit att åka, men vill ni är ni välkomna :)

Medarbetare på iller.ifokus

Anmäl
2016-08-28 13:28 #8 av: idagustafsson

Det är ingen fara att åka! Ja vi skulle jättegärna komma och få träffa lite illrar och illerägare och se lite hur det är osv :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.