Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01 - Allmänt Artiklar Avel Berättelser Bilder Blocket Annonser m.m. Butiker och länkar Delad glädje är dubbel glädje Filmklipp Foder och godis Färg / Päls / Teckning Försäkringsfrågor / Föreningsfrågor Gratulationer och Glädjebetygelse Iller Beteenden/ Relationer Illern i Media/ Litteratur Kunskaps trådar Leksaker/ Sovställen/ Burar/ Rum Medlemmars Illrar/ Hemsidor/ Bloggar Namnförslag OL. Olika Lekar OT. Off-Topic Omplaceringar/ Säljes/ Köpes Resa Sajten & iFokus Saker att tänka på. Semesterhem/ Efterlysningar/ Samåkning Sjukdomar/ Hälsa/ Operationer Snacksaligt om iller Tips/ Accessoarer/ Aktiviteter Träffar Träffar ( som varit ) Tävlingar Uppfostran Uppfödare Utställningar Älskad och saknad, men aldrig glömda!
Delad glädje är dubbel glädje

Seriösa iller grupper på facebook.

2016-08-14 16:57 #0 av: Susan

Är det någon som vet om det finn någon seriös grupp på facebook, som har relevanta och faktamässigt bra info/disskutioner om Iller? Inte "Illertokigt".

/Redigerad av sajtvärd.

Anmäl
2016-08-14 17:14 #1 av: komigentam

Enda jag vet utöver illertokigt är ferretsforever men den verkar inte mer aktiv. 

Alternativet finns ju för dig eller någon annan att starta en grupp. Glad

Anmäl
2016-08-14 19:55 #6 av: animal-lover

Vad är det som inte är ok med inlägget?
Hon frågar efter en annan illersida på fb och förklarar varför efter hur hon har upplevt en annan sida som hon inte vill ha rekommenderad i den här tråden

Anmäl
2016-08-14 20:30 #7 av: zickan

Tror det är flera som undrar samma sak som Ts. Men vet inte heller nån annan illergrupp på facebook som är vettig och samtidigt innehåller information/fakta. 
Lite synd att det folk inte orkar skriva så mycket artiklar och kör på mer roliga diskussioner. Den som orkar kanske har lust att putta lite här på ifokus med lite nya artiklar som kan locka tillbaka folket hit att va mer aktiva här. Eller en ny facebook grupp och försöka dra igång lite där. 

zickans.com 

Värd på RåttorExotiskadjur

Anmäl
2016-08-14 20:31 #8 av: Susan

Jag ber om ursäkt visste inte att den här sidan var i samma regi som den jag nämde tidigare. Ville bara vet om det fanns fler och välja på, då det inte är för egen del.
Men ta bort inlägget , jag har fått svar iaf finns inte så mycket att välja på i diskutions väg på iller. Får helt enkelt hänvisa till något annat

Anmäl
2016-08-14 20:34 #9 av: FerretCrow

Men om illertokigt är så himla dåligt och ifokus här inte anses bra varför startar ni som klagar då inte en egen sidan eller överta detta ifokus som ett tak sökt en ny sajtvärd. Alla kan skriva och printa en artikel vart man vill 😃

Sajtvärd för Worldofwarcraft.ifokus

Anmäl
2016-08-14 20:39 #10 av: zickan

#9 vem klagar? får man inte ha åsikter om nått längre?
En frågar om det finns fler iller ställen man kan hänvisa folk, där det även finns lite fakta. En annan gav rådet att försöka stötta lite och göra ifokus aktivt med lite artiklar då det inte finns så många eller speciellt nya. Eller starta en ny iller sida och försöka göra den aktiv.  

zickans.com 

Anmäl
2016-08-14 21:21 #12 av: VeronicaKahlbäck

Självklart får ni ha åsikter men jag har inget intresse av att man går in hit och "spyr galla" över en facebookgrupp, det får man använda något annat forum till.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Anmäl
2016-08-15 19:04 #13 av: Susan

#12 Det var ju tråkigt att du tolkade det som spy galla, det var inte tanken. Utan ville var rakt ut med vad jag sökte och inte sökte. Men du är ju boss för sidan så din tolkning är ju gällande, det köper jag varje dag i veckan. Men heder att du tog bort även ett mindre possitivt svar i tråden, fast nu kan den ju tyckas lite osamanhängade.

Anmäl
2016-08-17 21:36 #14 av: VeronicaKahlbäck

Spy galla var ju lite hårt, har enormt begränsat ordförråd när jag är trött. Vilket är alldeles för ofta! Nu tycker jag det ser fel ut när jag redigerar mej själv så ber om ursäkt istället.

Anmäl
2016-08-17 21:40 #15 av: VeronicaKahlbäck

Jag saknar också dom lite mer djupgående diskussionerna. Har gjort det i flera år! Vet inte varför dom är borta men det vore väldigt roligt om det blev mer av sånt igen.
Vi behöver nya nyfikna illermänniskor helt enkelt som startar lite diskussioner i öppna forum :-)

Anmäl
2016-08-18 01:37 #16 av: zickan

#15 håller helt klart med dig där. kämpar redan med forum på andra håll. men alla kan starta diskussioner. brukar puffa mina medisar att starta lite random saker som mest troligt kommer sätta igång folk att prata. 
men artiklar skapar även diskussioner. 

zickans.com 

Anmäl
2016-08-21 19:57 #17 av: Grodan

men fb är så tråk... hela upplägget är ju fult o dumt....GalenLipar

och varför när vi har iller.ifokus?

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2016-08-21 23:17 #18 av: zickan

#17 håller faktiskt med dig. Fulare, svårare hitta och svårare lägga upp snygg artikel.
Jätte tråkigt folk börjat lämna ifokus. Eller ja roliga folket med stor kunskap verkar börja lämna forum över lag.
Tråkigt när der finns potential men ingen orkar ta tag i det. Här inne är det dött. Ingen orkar eller vill skriva artiklar. Eller dra igång folk.

zickans.com 

Anmäl
2016-08-21 23:22 #19 av: Grodan

#18 weee... kan det inte bara vara en liten fluga?

en dag måste ju de där moderna telefonerna gå sönder o knappen till F sluta fungera...

själv är jag inte uppdaterad alls... jag surfar med desktop o har mobil att ringa med

.

fast det där med att skriva artiklar har ju alltid varit svårt... det måste vara research x1000... alla källor trippelkollade... får inte finnas en gissning, en åsikt en chans att missförstås för då blir det kallabalik... så vem fan orkar lägga ner x timmar och få gnäll?

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.