Annons:
Etiketterfodergodis
Läst 829 ggr
Hundtassens
2016-06-19 20:58

Ge kalkonhalsar?

Hej, jag har nyligen fått hem en liten iller som inte haft det så bra i hans liv.  Han har fått äta helt vanligt kattfoder av mjau och har inte blivit omhändertagen. Nu har jag tagit hand om honom ett tag och han blir bättre och bättre. Jag köper kycklinghalsar men jag undrar, vi har kalkoner här hemma. Som både är som sällskapsdjur och när de blir stora blir de mat. Skulle inte jag kunna ta deras halsar och kanske några andra kroppsdelar och mata med?  Samt å undrar jag om ni vet några uppfödare som finns till ivästmanland och kommer vara aktiva nästa sommar med. Min lilla gosse har alltid levt med en annan iller men tyvärr klarade inte hon sig. Nu när han är dålig vill jag inte rikgit ta in en valp i familjen men nästa sommar är jag absolut intresserad av att ta en valp så vilka uppfödare rekomenderar ni?

Annons:
JossanH
2016-06-19 23:09
#1

Vad ledsamt att din iller haft det dåligt innan han kom till dig. Ja, kalkonhalsar kan du absolut ge. Och hjärta, lever och skrov/puts om ni inte tillagar den hel. Våra grannar har kalkoner och vi fick ett par fötter till illrarna. Det var mest som berikning men ett ben glömdes bort och låg i ett rör i uteburen och var inte direkt mumma när jag hittade det igen :O

Sajtvärd på Iller.ifokus

zickan
2016-06-19 23:31
#2

Ende du inte bör ge är fågelmagar. Annars kan man i stor sett ge allt från de flesta djur. .Fåglar äter sand, grus etc för sin matsmältning. Sånt kan skapa kaos eller värre hos illrar. 

Raggarillern brukar ha nån varje år. Och jag planerar en till nästa år. Vi finns på varsin ände av Västerås. Tror vi två är de ende i Västmanland. Men finns även en del på andra håll i sv. Viktigast att hitta rätt iller.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Hundtassens
2016-06-20 21:48
#3

vart ligger du i västerås då? såg att din hemsida är på "lagning" ;) skulle gärna höra dina planer till nästa år :)

zickan
2016-06-21 18:39
#4

Sitter mest på facebook under zickan's ferretry. Inte riktigt funnits tid till hemsidan. Har smått nu som snart letar hem. Men tiden går väldigt fort när man fastnar där i deras bus och mys. Trodde ledigheten mellan varven sista tiden skulle ge lite tid för hemsidorna. Men icket, annat var roligare🙂

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: