Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01 - Allmänt Artiklar Avel Berättelser Bilder Blocket Annonser m.m. Butiker och länkar Delad glädje är dubbel glädje Filmklipp Foder och godis Färg / Päls / Teckning Försäkringsfrågor / Föreningsfrågor Gratulationer och Glädjebetygelse Iller Beteenden/ Relationer Illern i Media/ Litteratur Kunskaps trådar Leksaker/ Sovställen/ Burar/ Rum Medlemmars Illrar/ Hemsidor/ Bloggar Namnförslag OL. Olika Lekar OT. Off-Topic Omplaceringar/ Säljes/ Köpes Resa Sajten & iFokus Saker att tänka på. Semesterhem/ Efterlysningar/ Samåkning Sjukdomar/ Hälsa/ Operationer Snacksaligt om iller Tips/ Accessoarer/ Aktiviteter Träffar Träffar ( som varit ) Tävlingar Uppfostran Uppfödare Utställningar Älskad och saknad, men aldrig glömda!
01 - Allmänt

Förstorad mjälte. Har börjat på 8000kr

2016-05-23 12:01 #0 av: erejser96

Uppdatering. Mjälten är förstorad att hon kan ha reagerat på att den är förstorad. De ska ha kvar henne en natt till och se om hon piggnar på sig. Annars ska de ta ett prov på Mjälten och se om de hittar något. Kan vara infektion att det inte visas på proverna. Annars kan det vara en tumör
Hon har legat inne en natt. Blod värdena visade ingenting. .Hon får.nog sova där igen älskade lilla lycka.

Anmäl
2016-05-23 12:49 #1 av: Therese

Stackars liten!

Anmäl
2016-05-23 14:11 #2 av: erejser96

Ja fy inget roligt detta alls 😟 får man åka in och sitta med henne tro?

Anmäl
2016-05-23 14:27 #3 av: Therese

Du får väl rings och fråga? :)

Anmäl
2016-05-23 14:27 #4 av: erejser96

Funderar på det. Gör så ont i mig 😔

Anmäl
2016-05-24 18:38 #5 av: Ceciliaolucifer

Det är otroligt vanligt med förstorad mjälte på illrar och vanligtvis är det inget "problem" förens den växer sig så stor att rörelsemönster blir hindrat el att det trycket på andra organ. Den vanligaste åtgärden är operation där man avlägsnar hela mjälten. Illrar lever ett fullgott luv utan mjälte.

Sök en illerkunnigvetrinär direkt även om det innebär att ni får åka på roadtrip. Vart bor ni? Ring till blåstjärnan och fråga efter Bo om ni har nära till Göteborg. Annars har ni Marianne tornvall på mälarenssmådjursklinik i Sthlm.

Anmäl
2016-05-25 19:14 #6 av: erejser96

Kan du skicka ett meddelande till mig ? Hon är hemma nu 😊

Anmäl
2016-05-25 20:19 #7 av: Ceciliaolucifer

Ok. Har skickat PM.

Anmäl
2016-05-26 21:11 #8 av: LindaBlue

Vad visade hon för symptom som gjorde att ni åkte in och fick konstaterat förstorad mjälte? Bara nyfiken, alltid bra att veta vad man kan råka ut för. :/

Anmäl
2016-05-27 08:20 #9 av: FerretCrow

#5 jag påpekade samma på FB men då blev jag allt beskylld av dennes veterinär att hitta på. så denna vett är ju inte kunnig då denne oxå påstod att en illers glykos skulle ligga på 3,7 =(

Sajtvärd för Worldofwarcraft.ifokus

Anmäl
2016-05-28 14:18 #10 av: erejser96

Blir förvirrad av de hela. :/ men kommer hennes mjälte fortsätta att växa? De sa inte riktigt vad de gjort bara att den va förstorad de hade inte hittat några tumör osv. Allt detta har bara varit förvirrade hon sov ju där 2 nätter. Men hon är pigg nu iallafall.

Anmäl
2016-05-28 16:32 #11 av: Ceciliaolucifer

#9 En del maskiner visar olika skalor och dom har olika referensmått.

Anmäl
2016-05-30 14:21 #12 av: FerretCrow

#11 ja så är det ju men det va sjukt mycket hon skrev till mig via pm som inte alls stämmer =/

Sajtvärd för Worldofwarcraft.ifokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.